Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2012, 23:10
John Vermeulen John Vermeulen is offline
Juniorlid

Standaard

Hallo D.J.
Bedankt voor je reactie. Ik ben even een paar dagen in de sneeuw geweest dus vandaar mijn wat late reactie.
Ik weet niet of je mijn vraag helemaal begrepen heb. Mijn auto gaat altijd voor onderhoud en reparaties ed. naar de garage. Ik heb mijn garage niet dicht bij huis en ieder bezoekje komt al snel neer op anderhalf uur. Keuring, af te toe reparaties, onderhoud, afgelopen jaar nog schadeherstel, vervangen zomer/winterbanden ed.; het aantal uren loopt al snel op.
Ik houd dat netjes bij en afgelopen jaar was dat (incl. wasbeurten en tanken) 24 uur.
De vraag is nu: mag ik deze 24 uur geheel mee rekenen voor het urencriterium of moet ik daar nog een correctie op toe passen? De kosten en de btw moet ik ook corrigeren met resp. met de bijtelling (25%) en een btw-correctie (12% van de nieuwwaarde) dus ik kan me voorstellen dat de belastingdienst vindt dat ook de uren voor het urencriterium voor privégebruik gecorrigeerd moeten worden.
Ik kan er naar gissen maar ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die daar uit ervaring (met de belastingdienst) iets over kan vertellen.

M.vr.gr.
John Vermeulen
Met citaat reageren