Los bericht bekijken
Oud 20 maart 2012, 15:49
startadvies startadvies is offline
Lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Jongman Bekijk bericht
D
- maak van elke opdracht een beschrijving zodat als de klant terugkomt je snel kan teruglezen wat ze de vorige keer bij jou gedaan hebben en of je daar rekening mee moet houden met de vraag die ze nu stellen. Ook hier snijd het mes aan 2 kanten, de uren zijn zakelijk en je weet goed wat er bij je klanten hebt gedaan (vooral handig als je veel korte klussen hebt bij verschillende klanten)
- of controleer je werk een keer extra voor je het aflevert. (of werk langzamer )
- rond in je voordeel af.. of jij 3,5 uur of 4 uur aan iets gewerkt hebt is echt niet te controleren.

sommige voorbeelden lijken misschien flauw, maar daar is echt zoveel meer te halen als bij kleine dingetjes als tanken
Beste Roel Jongeman,

Als ondernemer heb je volkomen gelijk, als Inspecteur -volgens mij(op dat moment)- niet. De laatsten zullen je (om door mij eerder genoemde redenen) de aftrek verlenen, maar dan - en dat is mij niet gevraagd- komt het: Ze leggen in je dossier vast hoe precies je bent en bij de eerstvolgende controle trekken ze dat ook in je boekhouding na. Je begrijpt zeker wel wat voor een prooi je zelf daarna bent, want je bent toch zo scherp ingesteld?
Iedereen heeft dus gelijk als je maar weet tot hoever zijn/haar horizon reikt.

Adviseren is leuk en zul je zelf in een andermans situatie horen te kunnen inleven.
Wordt mij gevraagd of het verstandig is om zo nauwkeurig te doen? neen. Wat drijft iemand om zo nauwkeurig te willen zijn? dat is mijn vraag... De vraag onbeantwoord laten kan dus niet; het kan bijvoorbeeld van een toneelspeler zijn,die het gebruikt voor in zijn toneelspel. Hoe was dat gezegde toch? : Het leven is als een pijpkaneel, ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Groetjes, Dick van Reede
Met citaat reageren