Los bericht bekijken
Oud 3 oktober 2012, 18:38
E-Man E-Man is offline
Juniorlid

Standaard

Hoi René,

Dank voor je antwoord. Ik ben het ook zeker met je eens wat betreft het werk voor 'B'. Dat kwam via 'A' en zou ik in andere gevallen ook niet (meer) gehad hebben. En - als gezegd - ik heb een goede relatie met 'A' en die wil ik niet op het spel zetten door met 'B' in zee te gaan. Dat is ook de reden dat ik open kaart speelde.

Maar waar ik een beetje bang voor ben, is dat dit onder opdrachtgevers gemeengoed gaat worden. Ik heb meerdere opdrachtgevers (allen niet gerelateerd aan elkaar) die onderaannemer zijn van grotere projecten en dan vervolgens freelancers inzetten voor de invulling. Als die allemaal gelijksoortige contracten gaan sluiten, wordt de vijver om als zelfstandige in te vissen een stuk kleiner. Zonder dat je daar zelf enige invloed op hebt of zelfs weet van hebt. Als een goede opdrachtgever mij zegt 'we hebben liever niet dat je voor die en die werkt', dan blijf ik zeker loyaal. Maar als die opdachtgever mij 'vastlegt' als de zijne zonder dat ik het weet, vind ik gewoon zo'n gek idee...
Met citaat reageren