Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boogaard
Voor wat betreft VOG kan ik daar mee inkomen, vind ik voor veel organisaties logisch. Maar BKR...die begrijp ik niet.
BKR levert informatie over kredietgegevens/historie van particulieren (vaak) ten behoeve van een kredietwaardigheids-check.
Dit levert het BKR niet voor rechtspersonen zoals een BV. Als opdrachtnemer doe ik via een dergelijke rechtspersoon zaken met een opdrachtgever, een zuiver zakelijke transactie. Dus blijft de vraag: wat levert die BKR-informatie voor de opdrachtgever op? Mijn inziens geen zekerheid...
Ik vind het onzinnig om niet relevante (privé)informatie te verschaffen, dus ik wil graag begrijpen waarvoor de BKR-informatie toe dient ...
|
Dat ben ik deels met je eens. Ik kan namelijk wel begrijpen dat banken en soort gelijke financiele instellingen dergelijke informatie willen weten. Ze willen voorkomen dat mensen die financieel aan de grond zitten, via het werk toegang krijgen tot financiele middelen van anderen. Een kat in het nauw maakt gekke sprongen! Maar goed, het voelt zeker raar aan!