Los bericht bekijken
Oud 25 april 2013, 19:37
klaasje klaasje is offline
Lid

Standaard

Dan vraag ik me af hoe het nog erger kan?

Maak me een beetje zorgen. Heb vorige jaar > 70% van mijn omzet bij een opdrachtgever gehaald en had het hele jaar door minder dan 3 opdrachtgevers. Jaar daarvoor wel 5 opdrachtgevers en < 70% bij een odprachtgever. Had vorig jaar ook een VAR aangevraagd die overeen kwam met de feitelijke gegevens en heb (gelukkig) een VAR WUO gekregen. In totaal gaat het trouwens om +/- 4 maanden werk in totaal, alle odprachtgevers inbegrepen. Mede door het huidig economisch climaat.

Ik heb een zzp helpdesk gebeld en mijn situatie voorgelegd, de meneer aan de lijn gaf meteen zo'n beetje aan dat ik zwaar delul was. Nu vraag ik me eigenlijk af of dit echt zo is. Opdachten die ik uitvoer (websites/applicaties) worden fixed prijs thuis uitgevoerd in mijn eigen tijd/tempo, dus in mijn ogen is er geen sprake van verkapt dienstverband. Maar ik weet niet hoe de belastingdienst hier tegen aan kijkt.

Helaas is er echt niks te vinden op internet over wat er precies gebeurt bij verkapt dienstverband. Als je van het onderstaand verhaal uitgaat met 100% boete erboven ben je gewoon zwaar delul en heel snel bankroet als je pech hebt.
Met citaat reageren