Vrij duidelijk wat je van hun vindt :-). De beleidsregels heb ik al doorgenomen maar ik weet natuurlijk niet hoe ze geinterpreteerd horen te worden. Vandaar dat ik ook naar ervaringen van mensen vraag. Hoe ik iets opvat en begrijp kan nogal afwijken van hoe de belastingdienst dat begrijpt en ziet. En ik kan helaas niet zelf inzien wat ik verkeerd begrepen heb :-).
Maar dat terzijde. Ik heb begrepen dat zolang de ingevulde gegevens van de VAR overeenkomen met de werkelijkheid, er nooit sprake kan zijn van een verkapt dienstverband. Maar in principe is dat allemaal afhankelijk van de gezagsverhouding. Hoe kun je bij een controle aangeven dat er geen gezagsverhouding is, naast de opdrachtbevestiging dan. VAR van vorig jaar heb ik gewoon, dat is dus een VAR WUO.
Daarbij blijft ook mijn vraag, waar kun je op rekenen als het fout gaat (zie de topic start)? Als ondernemer wil ik gewoon weten wat er gebeurt als het fout gaat, en wat het mij zou kosten. Het is toch een risico die je loopt, hoe klein die ook is.
|