Los bericht bekijken
  #1  
Oud 19 mei 2013, 19:46
Pieter22 Pieter22 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 mei 2013
Berichten: 2
Standaard Investeringen voor opzetten bedrijf verrekenen

Beste mensen,

Ondanks het vele zoeken nog geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Hopelijk lukt dit jullie wel

Ik ben recent een bedrijfje begonnen naast mijn vaste baan. Geen groot bedrijf, enkele uren per maand.
Voor de start van mijn bedrijf heb ik verschillende investeringen gedaan (website, naamkaartjes e.d.). Deze heb ik allemaal van privé geld betaald.

Hoe kan ik deze facturen (1 uit 2012 en de anderen uit 2013) verwerken in mijn crediteuren administratie? Moet ik de factuur data aanhouden zoals vermeld op de factuur of wanneer ik het bedrag van mijn zakeijk rekening naar mijn prive rekening overboek?

En hoe verwerk ik dit met mijn BTW aangifte. Moet ik dit doen bij mijn eerste aangifte? Ook al komen de facturen uit een eerder kwartaal?

Alvast dank voor jullie hulp!

Pieter
Met citaat reageren