Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2013, 00:01
Beladv Beladv is offline
Lid

Standaard

Wanneer u een Ltd opricht en vestigt in Nederland dan moet de Ltd voldoen aan alle Nederlandse voorschriften.

Daarnaast moet de Ltd ook voldoen aan de Engelse wetgeving. Dit leidt tot dubbele werkzaamheden en kosten.

De Ltd is gevestigd in Nederland en betaalt daarom vennootschapsbelasting in Nederland. In Engeland is vermoedelijk geen belasting verschuldigd wanneer alle activiteiten in Nederland plaatsvinden.

Zie voor meer informatie website van de KvK: http://www.kvk.nl/ondernemen/rechtsv...nnootschappen/

Ik begrijp alleen niet waarom u een Ltd als rechtsvorm wilt gebruiken.

Een Ltd willen oprichten alleen omdat u ook internationaal diensten wilt verrichten, vindt ik geen goed argument. Voor de keuze van een rechtsvorm van een onderneming zijn de civielrechtelijke risico's en fiscale regelgeving van belang en niet of klanten zijn gevestigd in het Buitenland.

Het scheiden van uw zakelijke en privé financiën kan ook met een eenmanszaak. Er zijn alleen twee verschillende bankrekeningen nodig. Daar is geen vennootschap voor nodig.

De oprichtingskosten zijn denk ik hoger dan € 15. Tenzij u zelf de documenten opstelt en naar Engeland gaat om de Ltd op te richten.