Ik heb in 2011 aan deze regeling deelgenomen, al waren de voorwaarden toen iets anders. Even kort door de bocht;
- 6 maanden ww ontvangen terwijl je je eigen bedrijf probeert te starten
- 24 maanden de tijd (in totaal) om de stekker er weer uit te trekken en terug te vallen in je restant ww
- aansluitend (dus ergens na de 24 maanden) terug betalen van je 6 maanden ww (minus een paar %), mits je boven een bepaalde grens bruto winst uit kwam in de (naar ik meen) eerste 52 weken van het opstarten van je zaakje. Zal in de praktijk dus altijd over twee boekjaren gaan, waarbij ze simpelweg je jaarwinst door 12 delen en de maanden bij elkaar optellen, om te zien of je aan de grens komt. Jammer dat het over de bruto winst gaat, maar anders wordt fraude wel weer erg in de hand gewerkt.
Naar mijn inzien geen slechte regeling, uiteraard mits goed voorgelicht . Hoe dan ook, ik was er mee geholpen en ben sindsdien heerlijk aan het ZZPen met een leuke boterham. Momenteel wacht ik nog op het schrijven van de UWV om het eea terug te betalen, want het zaakje loopt lekker.
Wat ik nou nooit goed heb meegekregen, technisch gezien heb ik nog een aantal maanden ww tegoed, mocht ik weer in loondienst gaan en toch zonder werk komen te zitten. De 6 maanden voorschot die ik heb ontvangen en in mijn geval weer 'terug stort' ..... wordt dat nu weer bij mijn 'aantal maanden ww tegoed' opgeteld?
|