Hallo Helga,
Zoals volgt uit het voorgaande bericht is het einde van mijn parate kennis bereikt voor wat betreft de vraag of ROW negatief kan zijn. Aan jurisprudentie kan ik je dus helaas niet helpen.
Winst uit onderneming kan negatief zijn en een keer een negatief resultaat betekent niet dat je geen ondernemer bent. Wel is het zo dat een zelfstandige geen loonkosten voor zichzelf heeft en daardoor minder snel in de min uitkomt. Dan kan een negatief resultaat tot vragen leiden.
Naar ik aanneem trekt de fiscus wel één lijn bij het beoordelen of een verlies aftrekbaar is of niet, maar zullen zij zich een oordeel vormen over de omstandigheden van het geval, waardoor een verlies soms wel wordt geaccepteerd en soms niet.
Je zult de fiscus er niet van hoeven te overtuigen dat een onderneming in algemene zin verlies kan maken en dat dat aftrekbaar is, maar dat de omstandigheden in jouw geval zo zijn dat je je verlies kunt aftrekken.
Begrijp ik uit je vorige bericht nu dat je hebt geprobeerd het verlies op te geven als verlies uit onderneming en als ROW en dat beide niet is geaccepteerd? Kan je anders de correspondentie met de fiscus eens geanonimiseerd plaatsen?
|