Los bericht bekijken
Oud 28 juni 2007, 13:12
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan

Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Groeiende onderneming: bv oprichten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfred Bekijk bericht
Hi Niels altijd leuk als iemand groeit en als je dat fiscaal goed aanpakt kun je een hoop belasting besparen.

De wet wijzigt met regelmaat mijn advies voor het oprichten van een BV is vanuit fiscaal oogpunt hier pas aan te denken bij een winstnivo (dus omzet - kosten) van circa €100.000 structureel. Dwz het moet jaarlijkse winst zijn en niet eenmalig.

Daarnaast vroeg je of het kan met terugwerkende kracht;Daar zijn mogelijkheden voor maar dat is complexe materie, soms richt ik BV's op per 31-3 van een jaar en gaat dat met terugwerkende kracht van het jaar daarvoor. Dus 31-3-2008 en dat is vanaf 1-1-2007.

Maar de hele regelgeving is complex er zitten in de BV veel valkuilen en maar ook veel kansen dus zorg dat je goed geadviseerd wordt. Daar waar je vaak met een 1mz nog veel kan regelen is dat bij de BV niet meer het geval.

succes!
€ 100.000 winst zal ik niet snel halen denk ik (misschien ooit in de toekomst ) Veel van wat ik aan winst behaal gaat via investeringen en cursussen weer terug in mijn bedrijf...

Bedankt voor je uitleg Alfred. Nu weet ik dat ik me hier dit jaar nog geen zorgen hoef te maken...
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren