Los bericht bekijken
  #7  
Oud 6 september 2007, 14:47
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Klant vraagt niet om prijsopgave

Vervelend verhaal , maar gezien alle miscommunicatie en de hoeveelheid tijd die verstreken is zou ik of een laatste herinnering sturen, of een briefje waarin je aangeeft dat je het niet eens bent met de gang van zaken (wel geleverd, niet betaald, jammer dat er misverstanden zijn ontstaan die niet zijn opgelost, beëindiging van verdere samenwerking) en de boel verder laten rusten.

Opbrengst: besparing op incasso/procedurele kosten, besparing op tijd en besparing op stress, winst in opgedane ervaring. Door "tot het gaatje te gaan" steek je tijd en geld in iets dat het verlies groter maakt dan het nu is en dat is vanuit bedrijfseconomisch standpunt niet altijd wijs.

En ja, al doende leert men. Blijft staan de vraag wat de klant met jouw materiaal doet of wil doen (is er iets van terug te vinden: web, print, brochure, gebruiksaanwijzing, whatever?).
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren