Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DittavV
Hallo,
Als eenpitter maak ik onderdeel uit van een netwerkorganisatie. In deze groep zijn we bezig om rondom een gezamenlijk product een bedrijf te bouwen. We zijn nu op zoek naar freelance salesmensen. Ik heb eigenlijk geen idee of ook salesmensen als freelancer te werk gaan. Mocht iemand als freelancer in de sales actief zijn en meer willen weten dan hoor ik dat graag.
Hartelijke groet,
DittavV
|
Zelf heb ik mijn bedrijf ook rond een netwerk van freelancers opgebouwd. In eerste instantie was ik ook op zoek naar freelance salesmensen die voor mij de acquisitie in handen zouden nemen. Uiteindelijk heb ik daar toch maar vanaf gezien. Ik was uiteindelijk toch tot de conclusie gekomen dat ik beter zelf de touwtjes in handen kon nemen. Het risico met het inhuren van freelance salesmensen is namelijk wel dat je de 'macht' over je bedrijf of netwerk bij die ene persoon neerlegt. Hij of zij zal min of meer de koers van het bedrijf kunnen bepalen omdat hij of zij bepaalt welke klanten er worden aangetrokken, tenzij je er veel controle op uitoefent. Maar dat wil je niet omdat dat veel tijd kost...
Eigenlijk wil ik hiermee zeggen: wees extreem voorzichtig...