Los bericht bekijken
Oud 20 september 2007, 16:56
MrHighStone MrHighStone is offline
Juniorlid

Standaard Re: Tijdje ertussenuit, onderneming stopzetten?

De vraag is inmiddels ook bij de kvk en mijn accountant neergelegd, daar ga ik er binnenkort dieper op in. In de tussentijd wil ik mezelf een beeld vormen van de verschillende consequenties.

Het huis wordt verkocht, omdat ik daar tijdens mijn afwezigheid geen lasten van wil hebben (moet er niet aan denken dat ik ergens onder een palmboom een andere huurde moet gaan regelen oid) en een deel van de reis kan financieren.
Reden van aanhouden van de onderneming, is dat ik verwacht tijdens mijn reis geregeld korte klusjes (in het buitenland maar voor nederlandse opdrachtgevers) te kunnen doen. Als dat tenminste opweegt tegen de financiele gevolgen hiervan.
Het betreft in mijn geval een eenmanszaak. Het vermogen is genoeg om het minimaal 3 jaar uit te kunnen zingen, daarna is de pot leeg...
Als de pot leeg is, is de kans groot dat ik in Nederland de zaak weer oppakt, maar het ook zijn dat die palmboom zo goed bevalt dat ik er een huis onder zet ;-)

Ik verwacht dat de grootste uitdaging zit in het al dan niet uitschrijven uit Nederland icm het gebruik maken van de fiscale mogelijkheden (zo die er zijn).
En helaas staat deze info niet in foldertjes...
Met citaat reageren