Discussie: Nazorg/after sales
Los bericht bekijken
Oud 28 april 2006, 11:19
Jaap's schermafbeelding
Jaap Jaap is offline
Lid

Standaard Re: Nazorg/after sales

Dank voor je reactie!
De aanleiding om een formulier te gebruiken is dat ik regelmatig werk uitvoer voor anderen. Ik optimaliseer bijvoorbeeld websites voor zoekmachines en analyseer bezoekersstatistieken voor een webbouwer en werk dus voor zijn klanten. De evaluatie is met name belangrijk naar mijn opdrachtgever. Mijn klant stuurt het formulier naar mijn opdrachtgever. In jouw opzet - bijvoorbeeld een persoonlijk gesprek - is dat minder makkelijk te realiseren en belast dat de klant meer dan een formulier.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.J.Sloep
Uw vragen zelf zijn echter weer samengesteld en er is geen ruimte om te beantwoorden, dus u verplicht de opdrachtgever weer zelf actie te ondernemen. Uw vraag : “Zou u ons aanbevelen bij anderen?” is overbodig en kan als verkapt verzoek voor reclame opgevat worden. Overbodig in die zin dat een tevreden klant dat zeker zal doen en een ontevreden klant niet.
Er is wel ruimte in het formulier, behalve als je het uitprint. Maar ik neem aan dat mensen het op de computer gaan invullen.
De vraag over aanbeveling blijkt - volgens een recent Amerikaans onderzoek - van een heel andere orde dan tevredenheid bij de klant. Ik heb dat eergisteren in een congres over marketing laten vertellen, dus mijn kennis is nog maar pril, maar ik neem dit voorlopig even aan. Tevreden klanten blijken niet altijd te willen aanbevelen. Vandaar de vraag over aanbeveling.

Maar ik neem je reactie zeker ter harte. Voor mij is het een proef en ik zal het niet elke klant aanbieden. Ik vind het in niet elke klantrelatie geschikt.