Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix
*knip*
Oplossing: val je opdrachtgevers hiermee niet lastig (stuur ze gewoon een herinnering of twee) en informeer naar een (ondernemers)limiet of starterskrediet bij je bank. Ik heb goede ervaringen met ABN AMRO. Maar opdrachtgevers kan je nooit belasten met jouw eigen financiele druk (tenzij die door de opdrachtgever zelf exclusief wordt veroorzaakt  ).
|
Dat vind ik wel een belangrijk punt! Ik erger me zelf ook aan mensen die niet betalen binnen de betalingstermijn, maar je hebt er mee te maken en veelal gaat het om grotere bedrijven waarbij je contactpersoon ook niet degene is die het geld ook daadwerkelijk over moet maken. Als je jouw financiele druk dan op zo'n manier doorspeelt naar je klant, kan ik me voorstellen dat dat niet echt waardering oogst en dat het uiteindelijk nog op zo'n manier gerekt wordt dat je toch aan de 30 dagen zit. Dan heb jij echter je klant al wel bestookt met herinneringen, wat de relatie niet echt ten goede komt.