Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2007, 19:27
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan

Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Herstarten met freelancen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peet Bekijk bericht
Wat mij tegenhoud is de onzekerheid van inkomen en dat is met een aanstaande bruiloft en de wens om daarna een huis te kopen (en dus een hypotheek aan te gaan) voor mij nog een drempel dan wel struikelblok. Ik twijfel dus...
Twijfel op dat punt kan ik me voorstellen, maar is een beetje onzin. Je financiering rondkrijgen lukt vaak iets beter met een of twee vaste banen, dat klopt. Als je als starter weinig kunt laten zien (omzethistorie) wordt het lastig om je inkomen mee te laten tellen.
Omgekeerd is het financieren van een huis op 2 loondienstverbanden ook een gok. Je weet immers helemaal nooit zeker of je je hypotheeklast kunt blijven dragen? Er kan vanalles gebeuren!
Maak het jezelf (+ partner) gemakkelijk en wees het er samen over eens dat als er iets misgaat qua inkomen, dat het ergste wat je kan overkomen is dat je je huis moet verkopen. M.a.w. flexibele opstelling zorgt voor flinke steun in de rug. Kiezen voor ijzeren zekerheden maakt het nemen van risico's alleen maar enger. Ondernemen is slim risico's nemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peet Bekijk bericht
Als ik weer ga freelancen, ga ik er dit keer wel vol voor.
Dat lijkt me ook. Nog 2 tips: 1) waarom ging het de vorige keer niet goed? en
2) het werkt allemaal een stuk beter als je samen op één lijn zit.

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren