Re: Beginnelingetje
Fijn om te horen allemaal! Ik ben inderdaad behoorlijk bescheiden en aftastend. Ik heb besloten om mezelf in het diepe te gooien, maar wil van tevoren wel graag weten hoe diep het is.
Op het moment werk ik voor een regionale omroep. Nu houd ik me dus bezig met regionaal nieuws. Het bevalt me goed.
Ik heb ook een opdracht gekregen van een regionale weekkrant, maar helaas is me die opdracht ontschoten dankzij mijn baas. Ik moest namelijk toestemming vragen aan hem om te mogen freelancen in mijn eigen avonduren. Die toestemming kreeg ik niet. Het duurde ontzettend lang voordat ik eindelijk eens een antwoord van hem had en dat blad wilde niet al te lang wachten natuurlijk.
Op dat moment wist ik nog niet zeker of ik wilde beginnen met freelancen, maar dit heeft de doorslag gegeven dat ik zo snel mogelijk weg wil zijn bij deze baas. Ik ben liever eigen baas en wil mijn eigen beslissingen nemen.
Ik ben me nu aan het bedenken hoe ik het beste contact kan leggen met verschillende media. Bellen, een mail schrijven, een brief of reageren op vacatures. Ik ben ook al begonnen met netwerken. Andere freelancers kunnen me misschien niet aan opdrachten helpen en ik hen ook niet, maar we kunnen wel ervaringen uitwisselen. En misschien kunnen we wel samenwerken.
Het geeft me in ieder geval allemaal nieuwe energie. Eindelijk iets waar ik voor kan gaan en waar ik plezier in heb.
Groetjes Desiree
|