Discussie: Beginnelingetje
Los bericht bekijken
Oud 15 november 2007, 14:08
mikki mikki is offline
Lid

Standaard Re: Beginnelingetje

Hoi Desiree,
Leuk om te zien dat hier colllega's zijn. Ik ben zelf ook begonnen bij de regionale en landelijke omroepen en liep toen tegen hetzelfde probleem aan als jij. Als je freelance gaat werken voor de omroep kan ernaast schrijven natuurlijk wel. Ik ben uiteindelijk part-time overgestapt naar de communicatiesector en mag er van mijn baas naast freelancen, zolang de onderwerpen niet bijten. Ik vond de overstap van omroep naar tijdschriften/kranten overigens wel lastig, omdat ik totaal geen netwerk in die wereld had. Ik ben uiteindelijk pitches per mail gaan droppen bij tijdschriften en zelf artikelen gaan aanbieden. Inmiddels heb ik verschillende artikelen gepubliceerd, maar ik blijf het lastig vinden om een voet tussen te deur te krijgen. Het is allemaal erg hap-snap. Dat komt ook omdat mijn vaste baan meer tijd en energie vergt dan ik zou willen, waardoor er weinig tijd overblijft voor netwerken. Soms denk ik dat het beter is om direct fulltime te gaan freelancen, ook al heb je nog niet veel opdrachtgevers. Er staan over dat onderwerp overigens interessante discussies op dit forum. Ik wens je in ieder geval alle succes!
Met citaat reageren