Los bericht bekijken
Oud 5 december 2007, 15:46
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan

Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: praktijk voor kinderen met gedrags-en leerproblemen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjilp Bekijk bericht
Ik kom uit Drenthe. Hier ken ik niemand die op deze manier werkt.
Dan heb je vermoedelijk weinig concurrentie, da's dan weer een voordeel.
Maar misschien zitten de grootste probleemgevallen juist wel in de grote steden.

Citaat:
Ik denk idd met pgb dat je zo rond de 25-30 euro uitkomt. Op dit moment zit ik daar onder( 17 bruto) maar ben dan ook in loondienst. Dus dan kun je ook gebruik maken van het sociale vangnet bij ziekte.
Als freelancer/ondernemer moet je zelf je eigen verzekeringen regelen (of niet). Daarnaast ben je als zelfstandige meer kosten kwijt die anders een werkgever voor je betaalt (kosten nodig om je zaak draaiende te kunnen houden). Ik zou dat zeker laten meewegen in je tarief, maar belangrijker daarbij is of de markt jouw tarief bepaalt (dat kan, als je zaken doet met verzekeraars of zorgverstrekkers (gemeente?) en misschien is dat ook het geval bij een PGB). Kan jij je tarief vrij bepalen, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat je zowel kijkt naar concullega's als naar jouw eigen (markt)waarde. Denk daarbij aan niveau van je opleiding, aantal jaren ervaring, track record (welke successen heb je geboekt) en specifieke deskundigheidsgebieden.

Citaat:
Ik ben wel een ( beetje) idealist. Ik wil graag voldoening van mijn werk. Het welzijn van een kind vind ik belangrijker dan een hoog salaris en ik wil ook voorkomen dat alleen rijke ouders van mijn diensten gebruik kunnen maken. Maar ik wil natuurlijk wel ervan kunnen leven..
Het een sluit het ander niet uit. En wat is 'er van kunnen leven'?
Voldoening (van het werk) willen we allemaal en die wordt over het algemeen niet veel hoger bij een hoger inkomen, maar vaak wel snel en veel lager bij een (te) laag inkomen.
Je zou kunnen denken aan een inkomensafhankelijk tarief, maar dan vraag je als ondernemer wel naar informatie waar je weinig mee te maken hebt.
Kortom, ga eens een dagje rekenen.

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren