Los bericht bekijken
  #8  
Oud 11 december 2007, 17:07
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mavado Bekijk bericht
Hallo allemaal,

allereerst: dank voor de reacties. Alle feedback is welkom. Ik ben nog redelijk onervaren en kan alle hulp goed gebruiken!

Mijn reactie op een aantal punten:

1. teveel tekst

Ik verkoop teksten. Probleem is dat ik (nog) te weinig werk heb om aan te refereren. Om toch mijn 'kunsten' te laten zien, heb ik de website goed gevuld. Misschien is het een idee om de homepage wat uit te dunnen qua tekst.

2. de sprankeling


3. wie is Maurice

Persoonlijk vind ik het niet interessant, als ik een dienst bij een bedrijf wil afnemen, wie de persoon achter de 'dienst' is. Voor artikelen en columns is het denk ik een ander verhaal. In dit geval, ik schrijf websteksten en brochures, denk ik dat de dienst belangrijker is dan de persoon.

4. de concepten

het hele idee hierachter is controle. Ik verwacht dat mijn potentieele klant (MKB) een tekst wil hebben, die voldoet aan zijn eisen. Het is niet mijn idee, het is het idee van de klant (toonzetting,soort informatie etc.). Daarom denk ik dat een klant het prettig vind om te zien welke weg ik insla. Dat voorkomt een eventuele teleurstelling bij de oplevering. Ik denk dat het soort teksten dat ik schrijf zeer geschikt is voor deze aanpak. Een web of brochure tekst is een ander soort tekst dan een artikel of een column.

5. prijsstelling

dit was zoals jullie wel kunnen begrijpen wat natte vinger werk. Ik ben zeker nog niet ervaren genoeg om 80 euro per uur te vragen. 15 euro is misschien weer wat weinig. Ik twijfel overigens of ik de prijs uberhaupt op de website moet zetten.
Ik was het vrijwel helemaal eens met mijn voorgangers, maar hier kan ik natuurlijk wel even op reageren!

Ik zou inderdaad de homepage wat uitdunnen, dit is je eerste pagina en die moet toegankelijk zijn. Hierop wil je echt niet teveel tekst hebben. Op een bepaalde manier vind ik de zakelijke uitstraling van je site wel weer mooi, less is more

De dienst belangrijker dan de persoon; niet helemaal. Mensen willen vaak ook wel -tot op een zekere hoogte- weten met wie ze zaken doen. Dan kunnen ze namelijk ook invoelen in hoeverre jouw stijl bij hen past. Je kunt minimaal een beknopte bedrijfsvisie weergeven.

Controle; ik begrijp het idee, maar zou je aanraden dat proces achter de schermen te houden. Niet iedereen wil zelf 3x na moeten lezen wat jij in 1x goed zou moeten doen. Als je in het contact met een (potentiele) klant voelt dat het er één is die hier wel prijs op stelt, dan kun je het traject wel uitlopen.

Voor wat betreft de prijsstelling; inderdaad erg laag, ik schrik zelfs van het bruto uurloon waar je in loondienst op uit zou komen! Kijk wat rond en kijk wat er - voor jouw ervaring - marktconform is.

Veel succes!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren