Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mavado
Hallo allemaal,
allereerst: dank voor de reacties. Alle feedback is welkom. Ik ben nog redelijk onervaren en kan alle hulp goed gebruiken!
Mijn reactie op een aantal punten:
1. teveel tekst
Ik verkoop teksten. Probleem is dat ik (nog) te weinig werk heb om aan te refereren. Om toch mijn 'kunsten' te laten zien, heb ik de website goed gevuld. Misschien is het een idee om de homepage wat uit te dunnen qua tekst.
2. de sprankeling
3. wie is Maurice
Persoonlijk vind ik het niet interessant, als ik een dienst bij een bedrijf wil afnemen, wie de persoon achter de 'dienst' is. Voor artikelen en columns is het denk ik een ander verhaal. In dit geval, ik schrijf websteksten en brochures, denk ik dat de dienst belangrijker is dan de persoon.
4. de concepten
het hele idee hierachter is controle. Ik verwacht dat mijn potentieele klant (MKB) een tekst wil hebben, die voldoet aan zijn eisen. Het is niet mijn idee, het is het idee van de klant (toonzetting,soort informatie etc.). Daarom denk ik dat een klant het prettig vind om te zien welke weg ik insla. Dat voorkomt een eventuele teleurstelling bij de oplevering. Ik denk dat het soort teksten dat ik schrijf zeer geschikt is voor deze aanpak. Een web of brochure tekst is een ander soort tekst dan een artikel of een column.
5. prijsstelling
dit was zoals jullie wel kunnen begrijpen wat natte vinger werk. Ik ben zeker nog niet ervaren genoeg om 80 euro per uur te vragen. 15 euro is misschien weer wat weinig. Ik twijfel overigens of ik de prijs uberhaupt op de website moet zetten.
|
Ik was het vrijwel helemaal eens met mijn voorgangers, maar hier kan ik natuurlijk wel even op reageren!
Ik zou inderdaad de homepage wat uitdunnen, dit is je eerste pagina en die moet toegankelijk zijn. Hierop wil je echt niet teveel tekst hebben. Op een bepaalde manier vind ik de zakelijke uitstraling van je site wel weer mooi, less is more
De dienst belangrijker dan de persoon; niet helemaal. Mensen willen vaak ook wel -tot op een zekere hoogte- weten met wie ze zaken doen. Dan kunnen ze namelijk ook invoelen in hoeverre jouw stijl bij hen past. Je kunt minimaal een beknopte bedrijfsvisie weergeven.
Controle; ik begrijp het idee, maar zou je aanraden dat proces achter de schermen te houden. Niet iedereen wil zelf 3x na moeten lezen wat jij in 1x goed zou moeten doen. Als je in het contact met een (potentiele) klant voelt dat het er één is die hier wel prijs op stelt, dan kun je het traject wel uitlopen.
Voor wat betreft de prijsstelling; inderdaad erg laag, ik schrik zelfs van het bruto uurloon waar je in loondienst op uit zou komen! Kijk wat rond en kijk wat er - voor jouw ervaring - marktconform is.
Veel succes!