Discussie: Waar verzekeren?
Los bericht bekijken
Oud 17 december 2007, 22:08
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan

Standaard Re: Waar verzekeren?

Ten aanzien van een AOV, zou ik eerst even je arbeidsonschiktheid bij het UWV verzekeren, als je nu nog werknemer bent. Dat is zo geregeld en er geld een algemene acceptatieplicht. Je bent dan op dezelfde manier verzekerd als een werknemer (Ziektewet en WIA). Daarna kun je gaan shoppen voor een AOV. Bij het UWV moet dit binnen 4 weken nadat je geen werknemer meer bent gebeuren. Daarna kan het niet meer.

Voor rechtsbijstand heb ik mij verzekerd bij DAS. Daar zit ook een incassotraject bij. De meningen over rechtsbijstandsverzekeraars zijn wisselend. Is een rechtsbijstand sowieso nuttig is de kernvraag. Mij hebben ze goed geholpen, maar dat is persoonlijk. Ik heb wel een rechtsbijstandverzekering die prive en zakelijk verzekerd, omdat ik een eenmanszaak heb. Zakelijk en prive lopen dan door elkaar.

Een beroepsaansprakelijkheidsverzekering is moeilijk. Er zijn maar enkele verzekeraars die dit aanbieden en dan meestal voor bepaalde beroepsgroepen (ingenieurs, makelaars, enz). Bovendien erg duur. Zou bij mij € 1500,00 gaan kosten.
Als je een beroepsaansprakelijkheid kunt verzekeren, kijk dan meteen of je je wettelijke aansprakelijkheid daar ook kunt verzekeren. Kan handig zijn.

Wim
Met citaat reageren