Hoewel de meeste ondernemers hier niet bij stilstaan zijn de regels natuurlijk behoorlijk streng. In principe moet er altijd een naam van een klant op een bon staan als deze bon voor aftrek gebruikt wordt. Dus als een controleur verveldend wilt doen ... maar in de praktijk wordt de soep niet zo heet gegeten. Alleen is hetwel vastgelegd dat er op een bon een naam van je bedrijf hoort.
Anders is dat met nummering van inkomende kosten, officieel mag je het zonder doen maar dan moet je een officieel verzoek bij je inspecteur indienen voor akkoord. Ik zou het echter praktisch houden want je moet ook nog werken.
Wat die voorperiode betreft, ook dat is discutabel in mijn ogen. Er is geen wettelijke termijn van 6 maanden. Soms heb je spullen van 2 jaar terug die nog in de zaak gaan en soms maar 1 maand voor de start. Kortom ga er met wijsheid mee om. Wat die 3x300 betreft het lijkt me dat dat gewoon kosten zijn die je in 1x kunt opvoeren, zo zou ik het althans adviseren.
succes