Los bericht bekijken
Oud 28 november 2009, 02:46
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan

Arrow Re: Auto zakelijk bijtelling berekenen

Dag Jan Willem,

Vervelend voor je dat je nog geen reactie hebt ontvangen! Waarschijnlijk waren we allemaal te druk met de borrel.

Het verhaal van de Belastingtelefoon klinkt als klok en klepel, maar dat is wel vaker het geval met hetgeen je via dat 'medium' te horen krijgt.
Op de site van de Belastingdienst staat uitgelegd op basis van welke waarde gerekend moet worden. Vervolgens geven ze dan nog een rekenvoorbeeld van hoe je het privé-gebruik moet berekenen.
Het staat er een beetje omslachtig, maar als je over het hele jaar de autokosten opvoert en dan aan het einde van het jaar een correctie boekt voor je privé-gebruik, ben je er ook.

Ik heb de berekening van je boekhouder bekeken en eerlijk gezegd kan ik er geen touw aan vastknopen.
Een leuke rekenhulp voor het berekenen vind je op de website van Esset. in die berekening zijn nog veel meer gegevens dan alleen de afschrijving meegenomen. Je krijgt uiteindelijk duidelijk te zien wat voor jou de financieel gunstigste keuze is (op basis van de door jou ingevoerde gegevens).

Nou, ik geloof dat je voorlopig weer genoeg te lezen en te rekenen hebt.

Groeten, Renée
Met citaat reageren