|
4 augustus 2011, 19:14
|
|
Moderator
|
|
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
|
|
"Mijn ING" 10 werkdagen geblokkeerd na wachtwoord verkeerd ingetypt
Ik logte in op 'mijn ING' (privé) en kreeg het jaarlijks verplichte "wijzig uw wachtwoord"-scherm. Gedoe. Goed, ik wijzig mijn wachtwoord.
Even later ga ik zonder nadenken via mijn bookmarks naar 'mijn ING' en gebruik mijn nieuwe wachtwoord. Fout wachtwoord. Automatisch typen mijn vingers het nog een keer in. Fout wachtwoord. Huh? Oh, ik heb zeker het oude wachtwoord nog gebruikt. Rustig type ik het nieuwe wachtwoord teken voor teken in. Voor de derde keer een fout wachtwoord, waarop mijn toegang uit veiligheidsoverwegingen wordt geblokkeerd. Kan ik me iets bij voorstellen.
Wat bleek, ik zat dit keer op mijn zakelijke ING in te loggen. Die is dus nu geblokkeerd Goed, mijn fout, ik klik op de link voor nieuwe toegangsgegevens aanvragen. Dat blijkt een formulier te zijn dat je moet uitprinten en op de post doen. Nou ja, okay. Maar wat zegt ING erbij? Vervolgens kan het 10 werkdagen duren voordat u nieuwe toegangsgegevens ontvangt.
Als ondernemer 10 werkdagen geen toegang tot je bankrekening, hoe verzinnen ze het? Bah, wat is dat voor middeleeuwse termijn om een wachtwoord te wijzigen en op te sturen? Moet er eerst een os gevangen worden om de mallemolen aan te drijven die mijn bankrekening drie keer in de rondte draait? En ouderwetse overschrijvingskaarten heb ik natuurlijk niet meer (bestaan die nog?) En al die tijd kun je niets anders doen dan hopen dat de post aankomt en ruim 2 weken afwachten.
Joehoe, ING-webcareteam, lezen jullie dit?
Kan iemand die actief is op Twitter misschien @INGnl_webcare even pingen met http://www.lancelots.nl/forum/showthread.php?t=11186? #durftevragen
__________________
René
|
4 augustus 2011, 19:32
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
|
|
René, stap over naar een fatsoenlijke bank. Ik heb een en al ellende gehad met ING en oh zo dankbaar dat ik een paar jaar geleden alles daar heb weggehaald.
|
4 augustus 2011, 19:40
|
|
Moderator
|
|
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
|
|
Tsja, misschien moet ik daar inderdaad maar eens over gaan denken. Echt veel keus is er niet. ABN/AMRO heeft me nooit erg aangesproken, dus voor je het weet zit je dan toch bij de Rabobank Doet die dit soort dingen sneller?
__________________
René
|
5 augustus 2011, 11:31
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 100
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Tsja, misschien moet ik daar inderdaad maar eens over gaan denken. Echt veel keus is er niet. ABN/AMRO heeft me nooit erg aangesproken, dus voor je het weet zit je dan toch bij de Rabobank Doet die dit soort dingen sneller?
|
Ik zit zelf bij de Rabobank en ben er best tevreden over. Grote gemak: je kunt gewoon bij ze binnenlopen voor dit soort zaken. Zo heb ik zelf toen ik zowel privé als zakelijk naar de Rabobank overstapte een soortgelijke blunder gemaakt. Ik had 4 nieuwe passen (privé persoonlijk, privé gezamelijk, creditcard en zakelijk) met evenveel nieuwe pincodes. Plus dat we op het werk net een nieuwe alarmcode hadden en je bij het inloggen op internetbankieren ook steeds je -4cijferige- pasnummer moet invoeren...
Ik deed mijn best om alles goed te koppelen, maar 1x ging het dan toch mis. Ik blokkeerde toen mijn internetbankieren en kon toen dus niet heel veel meer. De volgende dag naar de bank gelopen, situatie uitgelegd. Er moest een nieuwe pas komen (met weer een nieuwe pincode...) en dat ging inderdaad ook 10 dagen duren. Maar om me toch van dienst te zijn zorgden ze er wél per direct voor dat ik via een andere pas ook bij de rekening kon waarvan ik de pas had geblokkeerd. (normaal kun je dat voor privé onderling wel, maar is privé en zakelijk niet gekoppeld, toen dus wel even)
Op die manier was het probleem dus eigenlijk direct opgelost. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je niet altijd een bank op loopafstand hebt en het daardoor niet altijd zo makkelijk gaat als bij mij, maar volgens mij hebben Rabo en ABN wel een veel betere dekking met hun kantoren. Want met zulks kun je natuurlijk niet bij het postagentschap terecht.
|
5 augustus 2011, 12:57
|
Seniorlid
|
|
Geregistreerd: 25 september 2009
Berichten: 89
|
|
Ik zit nog steeds bij ING en heb geen problemen. Mijn oplossing voor dit terugkerende ritueel is dat als ik verplicht een wachtwoord moet veranderen, dat ik dan direct daarna handmatig het oude wachtwoord weer terug zet. Dus voor ik weer uitlog. Het is mosterd na de (bittere) maaltijd, maar miscshien dat iemand iets heeft aan deze tip. Mocht je een oud wachtwoord niet meer kunnen gebruiken, dan plaats of verander ik een nummer aan het einde.
|
5 augustus 2011, 13:29
|
|
Moderator
|
|
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcelot
Mijn oplossing voor dit terugkerende ritueel is dat als ik verplicht een wachtwoord moet veranderen, dat ik dan direct daarna handmatig het oude wachtwoord weer terug zet.
|
Oh, dat zou het systeem horen te blokkeren, zou ik denken. Enfin, ik heb ook een soort systeem voor nieuwe wachtwoorden, dat gaat op zich wel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GerB
Ik zit zelf bij de Rabobank en ben er best tevreden over. Grote gemak: je kunt gewoon bij ze binnenlopen voor dit soort zaken.
|
Ik ben ook maar even binnengelopen bij het ING-kantoor hier in de buurt en het eerste probleem is opgelost. Ik kon daar ter plekke een spoedoverboeking doen voor een factuur die geen 10 (nou ja, nog 7 ofzo) werkdagen meer kon wachten. Een ouderwetse baliehandeling met paspoort, zakelijke pas en handtekening (kosten € 9,75), maar dat ging verder prima. Zo'n spoedbetaling is eigenlijk bedoeld voor deurwaarderssituaties e.d. maar is in mijn situatie weliswaar een dure maar acceptabele oplossing voor het betaaldeel van het probleem. De ING-medewerker had zelfs belangstelling voor mijn bedrijf en kende mijn website Carrièretijger
__________________
René
|
29 november 2011, 10:56
|
Lid
|
|
Geregistreerd: 22 november 2011
Berichten: 7
|
|
wachtwoorden
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcelot
Het is mosterd na de (bittere) maaltijd, maar miscshien dat iemand iets heeft aan deze tip. Mocht je een oud wachtwoord niet meer kunnen gebruiken, dan plaats of verander ik een nummer aan het einde.
|
Ik gebruik lokaal(geen cloud) Roboform voor al mijn wachtwoorden. Dit is zo geweldig en gratis! Elke keer als je een wachtwoord intypt(nieuw,oud, aangepast etc) vraagt hij of je deze wilt opslaan of toevoegen aan een wachtwoord account. Het mooie ervan is dat je je prive en zakelijke login zoals bij de ING kunt scheiden. Het heeft zelf een bookmark, met een druk op de knop logt hij in op mijn ING zakelijk of privé pagina. Fouten maken zit er niet meer bij. En als jij je wachtwoord moet veranderen detecteert hij dat en zal hij vragen of je het bestaande profiel wilt aanpassen of als nieuw wilt opslaan. Er zit zelfs een wachtwoord genereer knop optie in, nooit meer wachtwoorden bedenken...
|
4 augustus 2011, 21:06
|
Verbannen
|
|
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene
En ouderwetse overschrijvingskaarten heb ik natuurlijk niet meer (bestaan die nog?)
|
Ja die bestaan nog, je stuurt daarvoor een postduif naar duiventil 1524 in amsterdam zuid-oost. De kosten voor 20 kaarten bedragen 4 spiegeltjes, 16 kralen en 1 barneveldse kip.
en dan maar hopen dat ze je handtekeningen kaart niet weggegooid hebben waarmee je handtekening geverifieerd kan worden..
Zelfs prive zou ik niet 10 dagen zonder online bankieren willen zitten, al zou dat wel makkelijker te overzien zijn..
|
5 augustus 2011, 00:21
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Jongman
Ja die bestaan nog, je stuurt daarvoor een postduif naar duiventil 1524 in amsterdam zuid-oost. De kosten voor 20 kaarten bedragen 4 spiegeltjes, 16 kralen en 1 barneveldse kip.
|
LOL, back to basics.
Ik hoor overigens ook goede berichten over Triodos, daar schijn je ook zakelijk te kunnen bankieren.
Ik zit zelf (na ING en ABN-AMRO) nu bij de Rabo. Ook daar heb ik wel eens aanmerkingen op maar hun klantenservice ervaar ik in ieder geval als een stuk vriendelijker en behulpzamer.
|
5 augustus 2011, 15:26
|
|
Moderator
|
|
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Vervolgens kan het 10 werkdagen duren voordat u nieuwe toegangsgegevens ontvangt.
|
Dat stond er, maar in de praktijk blijkt het mee te vallen. Ik kreeg net het afhaalbericht in de bus, waarmee ik een nieuw wachtwoord op het ING-kantoor hier in de buurt kon afhalen. Probleem opgelost, ik kan weer inloggen
Om recht te doen aan de klantenservice van de ING nog even de feiten op een rij: - Op vrijdag 29 juli heb ik het verzoek om een nieuw wachtwoord op de bus gedaan, je mag aannemen dat die op maandag 1 augustus bij ING aankwam.
- De brief met het nieuwe wachtwoord is gedateerd op 1 en op 2 augustus (briefdatering 2 augustus, verzenddatum 1 augustus ), dat is dus op dezelfde of de volgende werkdag na ontvangst van het verzoek.
- Op vrijdag 5 augustus kreeg ik het afhaalbericht en lag de brief met het wachtwoord inderdaad klaar op het ING-kantoor
De toekenning van het nieuwe wachtwoord was dus zeer vlot, het lijkt erop dat de meeste tijd gaat zitten in de verscheping naar het lokale ING-kantoor. Vermoedelijk wachten ze gewoon een paar dagen met het versturen van het afhaalbericht, om te voorkomen dat het nieuwe wachtwoord bij afhalen nog niet klaarligt op het kantoor en de klant ter plaatse een paniekaanval krijgt.
Okay, dit verliep feitelijk zoals ik zou willen dat zoiets verloopt, al zou de afhaallogistiek misschien iets slimmer en sneller kunnen. Met 3 in plaats van 5 werkdagen moet het ook kunnen. Toch een pluim voor de ING Het zou alleen fijn zijn als ze me niet zoveel schrik hadden aangejaagd met de mededeling vooraf dat het 10 werkdagen kan duren Tipje voor webcare.
__________________
René
|
|