Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 januari 2012, 20:38
Nightfall Nightfall is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 januari 2012
Berichten: 2
Standaard Betaald in december, factuur pas in januari

Hallo! Ik heb even een vraagje over hoe ik bepaalde kosten moet boeken. Ik heb namelijk iets in een webwinkel gekocht, dit gebeurde eind december en toen is ook het geld afgeschreven van mijn rekening. De goederen heb ik in januari ontvangen en vreemd genoeg kwam de datum van de factuur niet overeen met de datum van mijn bestelling, de factuur was dus van januari. Nu zit ik me af te vragen hoe ik dit moet gaan boeken. Voor de BTW moet ik de factuur pas in januari gaan boeken, maar het geld is al in december afgeschreven van mijn rekening. Dus zal mijn winst-en-verliesrekening niet kloppen indien deze kosten helemaal niet voorkomen in mijn administratie van 2011. Mijn vraag is dan ook, kan ik deze kosten op een of een andere manier boeken in mijn administratie van 2011 zodat mijn winst-en-verliesrekening klopt? Ik weet dat je bijvoorbeeld de facturen die nog niet betaald zijn bij "vorderingen op handelsdebiteuren" kan opgeven, is er ook zoiets voor dit soort zaken, als ik het geld voorschiet nog voordat ik een factuur daadwerkelijk heb ontvangen? Sorry voor (waarschijnlijk) zo'n stomme vraag, het is me gewoon nog nooit eerder overkomen... Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 januari 2012, 02:50
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard

Boeken als vooruitbetaalde post op de balans en in 2012 de kosten doorboeken naar de betreffende kostenrekening en de BTW naar je BTW rekening via memoriaal. De kosten drukken dan op 2012 en komen in 2011 niet in je V&W voor.
De goederen zijn ook pas in 2012 geleverd dus is het ook logisch dat de kosten op 2012 drukken.
__________________
maak eens een buiteling:
www.saltoadvies.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 januari 2012, 19:03
Nightfall Nightfall is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 januari 2012
Berichten: 2
Standaard

Marjan, heel erg bedankt voor uw antwoord!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inkomsten december, ontvangen in januari.. hoe aangeven bij BD? Ellie Belasting 1 1 januari 2012 23:35
Januari 2010 van start, dan werk van december 2009 factureren? djagga Freelancen iets voor mij? 11 22 december 2009 14:31
Betalingstermijn factuur is 14 dagen, maar klant zegt: betalen kan pas vanaf 30 dagen Anoniem Omgaan met opdrachtgevers 32 23 oktober 2009 16:08
Factuur wordt niet betaald op privérekening? Alias Administratie 9 2 april 2008 00:18
Tussenbureau wil factuur pas betalen als eindklant betaald heeft DBA Omgaan met opdrachtgevers 14 26 oktober 2007 08:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon