Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 maart 2013, 20:04
CrammC's schermafbeelding
CrammC CrammC is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2010
Berichten: 33
Standaard Vraag over offerte belastingadviseur

(Edit: volgens mij het verkeerde subforum, dus moderator: verplaats maar als het nodig is, want ik kan deze post niet verwijderen.)

Ik heb bij een belastingadviseur om een offerte gevraagd en daar kwam het volgende uitrollen:

(excl. BTW)
- Jaaraangifte omzetbelasting 40,-
- Aangifte inkomstenbelasting/winstaangifte 120,-
- Jaarcontrole administratie 240,-

Ik heb een zeer kleine, eenvoudige administratie (ik ben ZZP'er), dus ik betwijfel of dat laatste echt wel zo nodig is, zeker gezien de prijs.

Is het volgens jullie raadzaam om de jaarcontrole te laten doen, of is dat geldverspilling? Wat krijg ik daar concreet voor? (Ik zal het ook wel de belastingadviseur zelf vragen, maar ik hoor graag ook jullie kijk erop)
En wat is jullie mening over de genoemde prijzen: precies goed, of te duur?
__________________
Colin Cramm Illustratie & Animatie



Laatst gewijzigd door CrammC; 19 maart 2013 om 20:33 Reden: verkeerde subforum
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 maart 2013, 01:22
Markie Markie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Berichten: 160
Standaard

Dat is goedkoop! Ik betaal voor een aangifte inkomstenbelasting + jaarrapporten al rond de 1300 euro.
Totaal, inclusief btw aangiftes ben ik per jaar rond de 2200 euro kwijt aan de boekhouder.
Ongeveer 25-30 facturen per jaar. Hele kleine administratie dus.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 maart 2013, 14:41
dvaneker dvaneker is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 12
Standaard

Dat is inderdaad erg goedkoop. Wij beginnen vanaf 500 euro (en dan is de dienst volledig uitgekleed).

+ ik zou hem jouw boeken wel laten controleren. Dan weet hij ook veel beter wat die doet bij de BTW/IB aangifte.

Je zou zelfs kunnen stellen dat hij zonder de controle de BTW en IB niet goed kan uitvoeren.
__________________
Wil je de administratie uitbesteden? Of zelf boekhouden? www.administratie.net
Youtube kanaal met instructie video's en belastingtips: www.youtube.com/administratienet
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 mei 2013, 11:44
ronny82 ronny82 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2013
Berichten: 4
Standaard

Dat is inderdaad heel goedkoop. Ik ben meestal rond de 800 euro kwijt exclusief de btw aangiftes.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Offerte en facturen met "betalen in termijnen" Verwijderd account Al die andere praktische dingen 2 16 december 2011 00:22
Inkomstenbelasting Vraag over aangifte IB voor ondernemers wabjuh Belasting 4 19 maart 2011 10:36
Offerte opgesteld, en klant laat werkzaamheden uitvoeren door 'maatje' vanzutphen Omgaan met opdrachtgevers 20 23 augustus 2010 10:13
Hantering spoedtarief in Voorwaarden Nouks Omgaan met opdrachtgevers 22 15 september 2009 16:30
Atrek kosten bij overige werkzaamheden en BTW vraag? Art Belasting 7 12 augustus 2007 02:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon