Re: Koude acquisitie: hoe onthouden ze me?
Dag Irene,
Dit klinkt in mijn oren als een vriendelijke manier om te zeggen dat ze niet op je zitten te wachten. Bij koude acquisitie ben je er niet door gewoon op te bellen of een mailtje te sturen. Je zult met iets moeten komen wat voor die specifieke klant belangrijk en aantrekkelijk is, en dat gelijk bij de eerste keer. Zo te lezen heb je bijvoorbeeld niet de juiste persoon opgebeld/gemaild. Dat is een recept om niet verder te komen.
Mijn voorstel: ga heel goed na voor welke bedrijven je wilt werken, probeer te achterhalen waar ze nu mee bezig zijn of aan wat voor soort artikelen ze behoefte hebben en kijk of jij dat in huis hebt. Zorg ervoor dat je bij ieder onderwerp precies weet wie je daarvoor moet bellen of zorg ervoor dat iemand in je omgeving je bij je favoriete bedrijven kan introduceren. En zorg ervoor dat je een goed verhaal hebt. Email als eerste contact verdwijnt bij koude acquisitie over het algemeen in het grote zwarte gat, behalve als je echt indruk weet te maken.
Succes in ieder geval.
P.S. mocht het bedrijf waar je dit nu hebt gedaan groot zijn, dan kun je het, als je je goed voorbereid, best nog een keer proberen. Is het klein, dan zou ik het vergeten.
|