Beste Carolina,
Je reiskostenvergoeding is vaak onderwerp van discussie, je kunt er verschillend mee omgaan in je uurtarief stoppen of apart berekenen. De lancelots site heeft er zelfs een heel stuk over geschreven hoe je ermee om kan gaan
http://www.lancelots.nl/starten/veel...osten-reistijd
Ik zou in jou geval zeggen dat je deze reiskosten blijft doorbelasten.
immers je had al aparte afspraken over je uurtarief én reiskosten. Het feit dat jij nu ondernemer word moet niet gaan resulteren in minder opbrengsten voor hetzelfde werk.
Je opmerking over dat je uurtarief nu (voordat je ondernemer word) incl btw is begrijp ik niet helemaal. Kun je daar iets meer over zeggen? Het komt mij over dat je nu 15% minder gaat verdienen voor hetzelfde werk. Als jou uurtarief hetzelfde dan moet jij namelijk de BTW ineens gaan afdragen. Ik zou verwachten dat je huidige tarief ex btw is en dat je juist facturen moet gaan sturen met btw daaroverheen en dat de stichting die BTW gewoon terugvraagt en zij per saldo net zo duur uit zijn.
Het kan zijn dat de stichting nbtw niet mag terugvragen en dat jij bereid ben deze korting te accepteren om ze niet op hogere kosten te jagen. Maar ik denk ik vraag het toch even aan je..
Groet,
Roel