Citaat:
De voor de hand liggende oplossing is e-boekhouden, echter gezien de prijzen tov. mijn 'winst' is dit voor het moment een te kostbare oplossing.
Ik wil graag voorkomen dat de boekhouder alles overnieuw moet gaan inkloppen in zijn programma dat betekent voor mij flinke kosten tov. de 'winst'.
|
ALS je de hulp van een boekhouder wilt inschakelen, is het 't handigst én goedkoopst om nu te kiezen voor een programma dat de boekhouder ook gebruikt. Doe je dat niet, dan ontkom je niet aan inklopwerk. En geloof me, er zijn zelfs boekhoud(st)ers wiens hobby dat écht niet is.
Je noemt zelf al
e-Boekhouden: die hebben een hele leuke aanbieding voor starters (gedurende één jaar na datum inschrijving KvK). Op die manier kost het je abonnement je 12 * € 9,50 = € 114 (excl. BTW).
Afhankelijk van het tarief van je (toekomstige) boekhouder is dat het equivalent van 2 à 3 uur werk.
Je kunt zelf uitrekenen of jouw administratie in te kloppen is in die tijd, als je héél grof uitgaat van 1 minuut per boekhoudkundige mutatie.
Let wel even op: bijvoorbeeld geld van je zakelijke rekening afhalen om contante uitgaven te kunnen doen is voor jou één handeling, maar het zijn 2 boekhoudkundige mutaties.
Groeten, Renée