Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofie
Ik zou ze er ook niet zomaar mee laten wegkomen, hoor. Hebben ze bewijzen waarom het niet goed was? Hebben ze formeel geprotesteerd tegen de factuur? Ik denk dat je een grote kans maakt, hoor.
|
Dat het stuk niet goed zou zijn is voornamelijk een waarde-oordeel natuurlijk. Dat mijn stijl niet bij het blad zou passen is mogelijk natuurlijk, maar aangezien ik eerder werk voor het blad had gedaan, is dat iets dat ze van tevoren konden weten. En dan hadden ze mij de opdracht niet moeten geven.
Verder hebben ze achteraf eisen gesteld aan de inhoud; de opdracht was globaal, dus daar heb ik mijn invulling aan gegeven, in overleg met de eindredacteur. Dat er later gezegd wordt dat er andere zaken in hadden moeten staan, daar kan ik dan niets meer mee.
Overigens heb ik aangeboden het artikel aan te passen naar hun wensen, of medewerking te verlenen als ze het binnen de redactie wilden aanpassen, maar dit werd geweigerd. Sterker nog, hun reactie daarop was: 'Oh, dus je vindt het zelf ook niet goed.'
Mijn ervaring is echter dat een stuk bijna altijd nog minimaal een keer wordt aangepast na de eerste versie.
Inmiddels heeft hun advocaat gereageerd, nadat mijn advocaat had aangekondigd dat zij een dagvaarding zouden ontvangen. Ik ben benieuwd of ze eruit komen, want het is voor beide kanten een principezaak geworden denk ik. Ik vind echt dat je als grote opdrachtgever niet zo kunt omgaan met freelancers.