Erix, dankjewel voor je reactie!
Voor mij is dit een brandende vraag, want eerst moet de naam echt goed zijn, dan kan ik over een logo (laten) nadenken en vervolgens kan ik mijn website af (laten) maken. Dus je meedenken wordt zeer op prijs gesteld!
Als er nog anderen mee willen denken, graag!
Dat 'bureau' kan er zeker af ja, ik vond zelf dat het al veel krachtiger klinkt om A..... Trainingen & Projecten te zeggen, dan A..... Training- en Projectenbureau. Nog los van het ouderwetse. Onderdeel van mijn 'brand' is ook no-nonsense, en dat mag natuurlijk best uit de naam blijken. (nogmaals mijn pitch enzo volgt nog.
)
"Projecttraining" klinkt voor mij alsof ik trainingen geef in het runnen van projecten, zoiets. Het dekt de lading net niet. Snap je wat ik bedoel? Maar het ademt wel meer dat hands-on uit > in tegenstelling tot wat veel andere ondernemers doen; trainingen/coaching in persoonlijke ontwikkeling.
Ik vind het wel leuk dat je zegt dat de projectmatige trainingsfocus goed gekozen is, maar wat bedoel je daar precies mee? (dit in het kader van domme vragen bestaan niet.
)
In de payoff kan ik inderdaad nader specificeren hoe en wat, maar mijn voorkeur gaat wel uit naar een zo duidelijk mogelijke bedrijfsnaam. Ik heb bijvoorbeeld hier door de ledenlijst heen gebladerd, en dan zie je vaak alleen de bedrijfsnaam. Mijn bedrijf zal in de toekomst ook op andere 'lijsten' staan (zonder payoff), en dan wil ik dat direct zichtbaar is om welk soort trainingen/projecten het gaat.
Ik zat zelf ook te spelen met woorden als "toegepast" en "praktisch", maar als ik er dan ook nog de woorden "training" en "project" erin kwijt wil, wordt het veel te lang (en wellicht ook wel weer oubollig).
Ik vind dit trouwens een erg interessant proces. Ik ben ook erg sterk met taal en woorden en ik weet van mezelf dat zolang ik de naam nog niet helemaal "gepinpoint" heb, ik zelf mijn focus ook nog niet 100% scherp heb. Ik ben een behoorlijke duizendpoot en de uitdaging is om me als freelancer te focussen op maximaal 2 (misschien 3) dingen om succesvol te worden.
Klussen die een beetje van die focus afwijken ga ik niet uit de weg straks, maar ik wil voor mezelf heel helder hebben en houden wat mijn core-business zal zijn. En dat begint met een heldere bedrijfsnaam.