Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 oktober 2007, 22:02
Jeroenjn
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Freelance voor je vaste werkgever

Zou iemand mij antwoord kunnen geven op de volgende vraag ?

Ik werk full time voor een baas, mag ik mijn freelance werkzaamheden deels in de tijd van mijn baas doen (dus ook het loon ontvangen dat ik voor mijn reguliere werkzaamheden krijg) en deels eigen tijd ('s avonds, snipperdagen, weekend) en mijn baas hier een factuur van sturen ?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 oktober 2007, 08:54
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 januari 2006
Berichten: 153
Standaard Re: Freelance voor je vaste werkgever

Het lijkt me een rare constructie. Wie schiet hier wat mee op? Als je een dag thuis wilt werken kun je dat overleggen en daar gewoon je loon voor krijgen. Maar je baas een factuur sturen en voor de rest je loon krijgen? Volgens mij kan dit niet.
Maar er zijn hier genoeg experts die hier waarschijnlijk een atntwoord op hebben.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 oktober 2007, 12:18
Retulis's schermafbeelding
Retulis Retulis is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 maart 2007
Berichten: 89
Standaard Re: Freelance voor je vaste werkgever

Je bedoelt dus echt dezelfde werkzaamheden in loondienst en als ondernemer voor één werkgever verrichten?

Ik denk niet dat ze daar gelukkig van gaan worden, krijg jij maar eens uitgelegd waarom die werkzaamheden anders zijn dan loondienst.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 oktober 2007, 17:54
JuliaV JuliaV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 44
Standaard Re: Freelance voor je vaste werkgever

Hoe zit het als je andere werkzaamheden doet dan normaal, maar wel voor de werkgever waar je in loondienst bent?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 oktober 2007, 10:42
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Freelance voor je vaste werkgever

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuliaV Bekijk bericht
Hoe zit het als je andere werkzaamheden doet dan normaal, maar wel voor de werkgever waar je in loondienst bent?
Dan ben je nog steeds in loondienst, maar doe je even een ander project. Goede afspraken over maken, maar dit is geen onderwerp voor een freelance site.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 oktober 2007, 20:11
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Freelance voor je vaste werkgever

Noltie,
Het mag wel, maar ik denk dat je ook wilt weten wat daar de gevolgen van zijn.
Als je andere werkzaamheden zou uitvoeren, tijdens de normale werkuren zou ik daar als baas niet blij mee zijn, zeker niet als je dan ook nog loon doorbetaald wilt hebben. Als je dezelfde werkzaamheden uitvoert, dan waar je een arbeidsovereenkomst voor hebt, dan zijn het gewoon werkzzaamheden die onder je normale arbeidsovereenkomst valt. Je voert de werkzaamheden persoonlijk uit, je ontvangt loon en je staat onder werkgeversgezag. Dus alle onderdelen voor een arbeidsovereenkomst zijn aanwezig.

Dat ligt met de werkzaamheden 's-avonds voor je baas wat gecompliceerder. Maar omdat het in feite om dezelfde werkzaamheden gaat, zal men hier verzekeringsplicht stellen. Ik denk dat je te weinig argumenten kunt aanvoeren om de belastingdienst te overtuigen dat dit werkzaamheden zijn als een echte ondernemer.

Je bent met deze constructie even bekeken vanuit premie/loonheffing betalen dus niets opgeschoten.
Los van het feit, zoals al eerder is opgemerkt wat je ermee opschiet.

Wim
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Als startende freelancer opdracht via voormalig werkgever Fjodor Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 25 18 maart 2008 21:34
Oude werkgever Ben11 Al die andere praktische dingen 4 19 september 2007 20:41
Ben ik eigenlijk mijn eigen werkgever? Mariëlle Schrijft Belasting 4 10 april 2007 19:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon