Naast concurrentie annex relatiebeding kan er ook nog een beding zijn m.b.t. nevenactiviteiten. Ook dit heb je wellicht al geregeld. Kijk nog wel even je arbeidsovereenkomst/reglement/CAO na op wat er op papier is afgesproken en leg indien nodig akkoord van directie ook nog schriftelijk vast - anders heb je later een probleem m.b.t. bewijskracht indien onverhoopt nodig.
Ik ben eerst 1 dag minder gaan werken, kon dat financieel opbrengen > ja, gewoon vragen en uitleggen waarom. (Werk je ergens een jaar dan heb je er in principe (tenzij...) recht op, wat Aspon ook zegt).
De eerste 2-3 maanden heb ik die ene dag gebruikt voor het opzetten van mijn onderneming. Daarna de tijd besteed aan eerste opdracht. De freelance inkomsten apart gezet en hiervan investeringen betaald. Na 5 maanden het diepe in gesprongen en ontslag genomen. Ging sneller dan ik had verwacht: onderneming liep goed en ik kwam al snel in tijdnood met die ene dag in de week, mede ook omdat mijn werkzaamheden toch vaak overdag plaatsvinden. Nu 4 maanden fulltime bezig en het gaat prima.