|
16 maart 2012, 01:55
|
Lid
|
|
Geregistreerd: 16 maart 2012
Berichten: 6
|
|
Mailen voor het bouwen van een nieuwe website?
Ik wil een aantal websites (zelfde branche, zelfde regio, concurrenten dus) gaan mailen dat hun website slecht is (ziet er lelijk uit, is onduidelijk voor gebruikers, wordt slecht gevonden door Google, etc.) en aan te bieden een nieuwe website voor ze te bouwen.
Wat is nou de beste manier om dit aan te pakken?
|
16 maart 2012, 10:24
|
Lid
|
|
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 48
|
|
Lelijk en onduidelijk voor gebruikers is subjectief.
Heb je gebruikers gevraagd wat ze ervan vinden?
Veel mensen konden lezen en schrijven met de shortcuts van WordPerfect, maar voor een nieuwe gebruiker was het wennen.
Alleen als je kunt aantonen dat met bepaalde verbeteringen ze ook echt meer tevreden gebruikers (= meer omzet) krijgen, maak je een kans.
__________________
Didago IT Consultancy
www.didago.nl
"Connecting People and Systems using Microsoft Technology"
|
16 maart 2012, 12:34
|
Verbannen
|
|
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
|
|
wacht even .. je wil aan concurenten je diensten aanbieden om zo minder bezoekers op je eigen site te willen krijgen/houden?
|
16 maart 2012, 16:53
|
Lid
|
|
Geregistreerd: 16 maart 2012
Berichten: 6
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken
wacht even .. je wil aan concurenten je diensten aanbieden om zo minder bezoekers op je eigen site te willen krijgen/houden?
|
Nee nee, ze zitten niet in mijn eigen business. Ik houd me bezig met software-ontwikkeling, de websites waar ik het over heb zijn bedrijven uit een hele andere sector.
|
16 maart 2012, 20:22
|
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
|
|
Hej Avalaxy (?),
als je mensen aanschrijft om te vertellen dat hun website niet goed is, volgens jou of jouw bedrijf, heb je kans dat je ze tegen je in het harnas jaagt.
Zij zijn namelijk heel tevreden over hun site, anders hadden ze hem niet de lucth in gestuurd.
Als je gaat vertellen waarom hun website niet deugt en hoe jij daar verbetering in kunt aanbrengen, nemen ze jouw ideeën misschien in dankbaarheid af en passen ze hun site zelf aan. Op basis van jouw tips.
Kortom, het is een wankel pad waarop je je begeeft. En ik denk, in mijn onnozelheid, dat je met je mails meer kwaad dan goed doet voor je eigen bedrijf.
Denk je bijvoorbeeld eens even in dat iemand jou een vergelijkbaar mailtje stuurt over jouw website. Hoe zou jij je dan voelen? Beledigd, toch?
Probeer te denken vanuit de ander, niet vanuit jezelf of jouw bedrijf. Denk na over hoe jij zou het zou vinden als er 'out of the blue' iemand jouw website zou beoordelen, en voorstellen voor verbetering zou aandragen.
Marlies
|
16 maart 2012, 21:09
|
Lid
|
|
Geregistreerd: 16 maart 2012
Berichten: 6
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TamTamTekst
Hej Avalaxy (?),
-knip-
|
Hey Marlies, heb je zeker gelijk in. Ook precies de reden waarom ik dit topic opende, ik wil natuurlijk niemand boos maken Al denk ik zelf dat als je met concrete feedback komt en je hulp aan bied, je zeker een dienst kan bewijzen waar mensen blij mee zijn. Het gaat vooral om hoe je het brengt.
Wellicht stuur ik ze wel gewoon alleen advies (gewoon persoonlijk), kan er wellicht altijd nog toe leiden dat ze er een professional voor inhuren.
Lijkt me wel ok toch?
|
17 maart 2012, 10:04
|
Verbannen
|
|
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avalaxy
Nee nee, ze zitten niet in mijn eigen business. Ik houd me bezig met software-ontwikkeling, de websites waar ik het over heb zijn bedrijven uit een hele andere sector.
|
eh ik lees toch zelfde branche, zelfde regio .. maargoed ..
|
17 maart 2012, 12:40
|
Lid
|
|
Geregistreerd: 16 maart 2012
Berichten: 6
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken
eh ik lees toch zelfde branche, zelfde regio .. maargoed ..
|
Ja, de bedrijven waar ik het over heb zitten in dezelfde branche (elkaars branche dus, niet de mijne).
|
16 maart 2012, 16:53
|
Lid
|
|
Geregistreerd: 16 maart 2012
Berichten: 6
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Paul
Lelijk en onduidelijk voor gebruikers is subjectief.
Heb je gebruikers gevraagd wat ze ervan vinden?
Veel mensen konden lezen en schrijven met de shortcuts van WordPerfect, maar voor een nieuwe gebruiker was het wennen.
Alleen als je kunt aantonen dat met bepaalde verbeteringen ze ook echt meer tevreden gebruikers (= meer omzet) krijgen, maak je een kans.
|
Aantonen is niet zo'n probleem, ik kan objectieve feiten noemen waarom hun website beter kan.
|
|