Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door youneedstyle
Ik ben sinds kort actiever bezig met het 'promoten' van mn freelance business op verschillende sites, zoals Linkedin, maar ook myspace en zelfs hyves. Google analytics zegt dat er aardig wat mensen daarvanuit komen.
|
Traffic, OK. Maar komt er ook business uit voort? Ooit iemand als opdrachtgever gehad die zei: "Ik kwam je gegevens tegen op LinkedIn/Hyves/Myspace (of voor de dino's
: De Gouden Gids) en besloot na een weloverwogen afweging mijn opdracht bij jou neer te leggen"?
Volgens mij zijn de sociale sites vooral bedoeld om elkaar te informeren (wie doet wat en wie zit waar). Ik zie het tot nu toe als een digitale kaartenbak, die kansen en mogelijkheden (contacten) creëert. Voor mij als journalist handig, maar het leidt tot onderwerpen/artikelen, (nog) niet tot nieuwe deals.
Voor wat betreft Plaxo/pulse heb ik die meerwaarde nog helemaal niet gezien, maar wie weet kan iemand mij overtuigen
?