|
10 januari 2008, 16:48
|
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
|
|
4Launch waardeloos!
Mag ik even klagen? Via internet heb ik pc's en onderdelen aangeschaft en dat ging niet helemaal lekker. 4launch, bekend om zijn 'goede service' ahum, heeft erg zijn best gedaan om mij heel erg gefrustreerd te krijgen. Het verhaal:
1. Op 6 december bestelde ik een drie computers, twee beeldschermen (1 van 19 en 1 van 26 inch) en nog wat extra spullen voor mijn nieuwe kantoortje aan huis. Deze zouden 20 december geleverd worden.
2. Het leek allemaal goed te gaan, totdat ze op 11 december zeiden dat 1 computersysteem niet meer leverbaar was. Geen probleem: lever maar een andere zei ik.
3. Wederom een mail: het origineel bestelde systeem is niet meer leverbaar, nu van een andere afdeling. Ik zei dat ze moesten oppassen voor dubbele mails en dat zouden ze voortaan doen...
4. Op 18 december zeiden ze dat het grote beeldscherm niet op 20 december geleverd kon worden. Geen probleem, ik zei dat dit niet erg was en dat ze deze maar later moesten leveren.
5. Alle spullen op het 26 inch beeldscherm na werden geleverd. Ik blij, even kijken of het allemaal het goede was en wat blijkt. De origineel bestelde computer zit er nu toch bij. Raar, omdat ik er inmiddels al vanuit was gegaan dat ik een beter systeem zou krijgen. Maar goed, weer niet moeilijk gedaan.
6. In de kerstvakantie krijg ik opeens een mail dat het 26 inch scherm totaal niet meer leverbaar was en wat ik nu wilde doen...Ik besloot een ander 26 inch scherm te bestellen, maar omdat dit scherm wit was en het 19 inch scherm wat ik al binnen had zwart was vroeg ik 4launch of het mogelijk was deze te ruilen voor een wit scherm. Dit kon, maar ik moest wel de verzendkosten betalen.
7. Hoewel ik het niet eens was met de verzendkosten besluit ik toch maar te betalen om van het gezeik af te zijn.
8. Ik krijg een melding van 4launch dat het beeldscherm 'beschadigd is'. Helaas kunnen ze het niet meer verkopen en moet ik het helemaal betalen. Ik mag het wel houden maar dan moet ik wel weer de verzendkosten betalen. Ik krijg foto's en ja er zit een kras in dat zie ik ook, maar die heb ik niet veroorzaakt.
9. Ik wil een leidinggevende spreken, maar dat blijkt niet gemakkelijk. Een zestal telefoontjes en verhalen later belt een leidinggevende. Hij 'snapt het allemaal', maar kan helaas niets doen. Mijn verhaal en alle fouten van 4launch zelf ten spijt...
CONCLUSIE: doe mij een plezier en koop niet meer bij 4launch. Wat een waardeloos -schaamstreek - bedrijf is dat zeg... Volgende keer koop ik mijn computer weer gewoon in de winkel om de hoek: lijkt duurder = veeeeeel goedkoper
|
10 januari 2008, 18:09
|
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
|
|
Re: 4Launch waardeloos!
Dat is inderdaad balen zeg!! Raar gedoe..
Ik heb op 2 januari m'n nieuwe computer besteld bij Dell (ex beeldscherm) en vanmiddag binnen gekregen, heb 'm nog niet aan kunnen sluiten, want 'k moest naar werk toe, maar geen krasje oid gezien. De verwachte leverdatum was aanvankelijk ook 21-01-2008.
Moet eerlijk zeggen dat 'k voor dit topic nog nooit gehoord had van 4launch..
|
10 januari 2008, 20:56
|
Seniorlid
|
|
Geregistreerd: 11 september 2007
Berichten: 50
|
|
Re: 4Launch waardeloos!
Dat zijn geen leuke berichten, zeker niet als je zelf al zo coulant geweest bent....
|
10 januari 2008, 22:09
|
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
|
|
Re: 4Launch waardeloos!
Triest verhaal. Wet van Murphy of een zaak die binnenkort failliet is?
Ik doe al zeven jaar zaken met Dell, in die tijd zes systemen gekocht en printers en schermen en problemen die ik had werden snel opgelost.
Monteurs komen aan huis, er is 24x7 support, vervanging van een half jaar oude flatscreen met 1 dode pixel was na 1 dag geregeld. Ook andere problemen zijn meestal snel opgelost. Hoewel er ook andere ervaringen bestaan ben ik tot nu toe blij. Ik weet bij winkels zoals Computerland of Mycom nooit helemaal zeker of de aftersales OK is. Waar je soms bij anderen aan de telefoon moet wachten (ik word als callcenterspecialist dan altijd erg agressief ) staan bij de pc-winkel bij mij om de hoek altijd rijen voor de balie.
|
11 januari 2008, 13:26
|
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
|
|
Re: 4Launch waardeloos!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanzup
Dat zijn geen leuke berichten, zeker niet als je zelf al zo coulant geweest bent....
|
Ja dat dacht ik ook, maar inmiddels zijn we zo'n 30 extra aan verzendkosten kwijt, 20 euro aan telefoonkosten en 150 euro aan een beeldscherm (met krassen) waar ik geen behoefte aan heb....
|
11 januari 2008, 13:30
|
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
|
|
Re: 4Launch waardeloos!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels Arts
150 euro aan een beeldscherm (met krassen) waar ik geen behoefte aan heb....
|
Marktplaats een idee ? Mijn ega verkocht daar laatst haar Mac G5 (ook met krassen, wat natuurlijk extra naar is bij zo'n design apparaat).
|
11 januari 2008, 13:33
|
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
|
|
Re: 4Launch waardeloos!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix
Marktplaats een idee ? Mijn ega verkocht daar laatst haar Mac G5 (ook met krassen, wat natuurlijk extra naar is bij zo'n design apparaat).
|
Tja, dan krijg je er vrijwel niets voor. Als ik er dan € 75 voor vang mag ik blij zijn. Ik zet het scherm maar in mijn eigen huis denk ik. Naast mijn dell-scherm....
|
15 oktober 2008, 23:12
|
Juniorlid
|
|
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Berichten: 1
|
|
Re: 4Launch waardeloos!
$4$launch is zeker krap.
Je krijgt niet eens je gehele aankoopbedrag terug binnen het garantie termijn als iets stuk is: Van 58,50 is de waarde van 'mijn' trust-tablet 6300 gezakt naar 42,50..., omdat $4$Launch het nu voor die prijs kan aanbieden kan ik fluiten naar mijn centen en moet ik me maar tevreden stellen met een nieuw tablet, terwijl ze 'de dagwaarde' al gecrediteerd hebben...
En dan heb ik hem in 3 maanden ook nog eens een enkele keer gebruikt...
|
6 november 2008, 14:17
|
Lid
|
|
Geregistreerd: 4 november 2008
Berichten: 16
|
|
Re: 4Launch waardeloos!
Ze krijgen een hele hoge waardering op tweakers.net. Normaliter kloppen deze zogenaamde shopreviews wel. Helemaal wanneer het zoals in dit geval gebaseerd is op bijna 300 beoordelingen. Klaarblijkelijk is dat ook geen garantie.
|
11 juli 2009, 15:01
|
Juniorlid
|
|
Geregistreerd: 11 juli 2009
Berichten: 1
|
|
Re: 4Launch waardeloos!
op 29-11-2007 heb ik bij 4Launch te Eindhoven een computeronderdeel gekocht, gezamelijk met nog andere onderdelen. Dit onderdeel een moederbord Asus Striker Extreme t.w.v.
€ 226,00 ging echter defect begin februari 2009, De computer toonde echter al begin januari problemen door regelmatig een blauwscherm te geven met de melding Hardware problemen. Wat duid op een probleem met een computer onderdeel of met een driver die dit onderdeel onder windows aanstuurd. Om geheel zeker te zijn wat het defecte onderdeel kon zijn heb ik dit door langdurig testen uitgezocht wat het kon zijn.
Ik ben toen tot de conclusie gekomen dat het defect in het moederbord zat.
Halfweg februari 2009 heb ik het moederbord voor RMA aangeboden bij 4Launch. Na telefonich overleg en uitwisseling van meetgegevens en ondervindingen concludeerde de reparatie afdeling ook dat de problemen veroorzaakt werden door het moederbord.
4launch heeft het moederbord indertijd een tijd in bezit gehad en diverse testen uitgevoerd op het moederbord. Zei concludeerden toen de volgende diagnose.
>>>>Beste Vyruzzz,
Onze technische dienst heeft uw moederbord en geheugenmodules uitgebreid getest. Het geheugen wordt veel te heet wanneer deze op de AUTO instellingen draait. Het voltage dat dan over de modules loopt veroorzaakt de over verhitting van uw moederbord. Wanneer wij het geheugen op de standaard instellingen laten draaien is er geen stabiel systeem te krijgen.
Wij hebben uw moederbord hier in verschillende van onze systemen getest en deze enkele uren stress testen laten ondergaan. Wanneer de timings en het voltage van de modules handmatig ingesteld zijn is de warmte productie een heel stuk minder. Tevens dient u er rekening mee te houden dat een systeem met deze onderdelen altijd zeer goed gekoeld moet worden, zeker wanneer u SLI draaid.
Wij hebben uw onderdelen nu enkele dagen getest met de juiste instellingen. Sinds dien is er geen enkel probleem meer opgetreden met uw moederbord of geheugenmodules. Het is inderdaad vreemd dat het systeem met de standaard instelling ook zo lang stabiel heeft gelopen bij u thuis. Helaas zijn de standaard instelling niet de juiste voor u geheugen.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
M S
Afdeling RMA
4Launch BV<<<<
Dit is een flauwekul verhaal van je beste, ik heb dit verhaal laten checken door diverse winkels en zei concludeerde dat dit nogal vergezocht is. Kortom zegt 4Launch hier dat indien het systeem op halve kracht draaid het te heet wordt en daardoor uitval van het moederbord verooorzaak. En indien het systeem op hogere instellingen (belasting) draaid het systeem koeler blijft. Dit is natuurlijk de grootste onzin.
4Launch stuurde mij een bericht dat ik het moederbord kon komen ophalen want er was niks mis mee.
Ik heb hierop het moederbord opgehaald en het systeem thuis samengesteld, het resultaat was dat het systeem helemaal niks meer deed. 4Launch wilde toen de hele computer voor onderzoek hebben. Ik heb toen besloten om op eigen kosten een second opinion te vragen bij de plaatselijke computerzaak. Hier kwam de eenduidige conclusie dat het moederbord defect is.
Wederom het moederbord aangeboden voor RMA bij 4 Launch.
En toen begon het gedonder pas echt.
Het moederbord werdt opgestuurd naar Asus de fabrikant voor garantie.
Ik mag uit de corespondentie met 4Launch concluderen aan het eind van het verhaal dat het moederbord niet gerepareerd kon worden, Asus crediteerde aan 4 Launch het moederbord.
4Launch wilde dit bedrag aanvullen tot 140 euro en dit aan mij vergoeden of een ander moederbord aanbieden met een vergelijkbare waarde. Het zelfde moederbord was niet meer leverbaar.
Nadat ik met consuwijzer http://www.consuwijzer.nl/ gebeld heb, heb ik volgens hun echter recht op veel meer vergoeding of op een vergelijkbaar moederbord uit de zelfde serie. Ik heb een gamers moederbord gekocht en dan verwacht ik ook een vervanger uit die serie.
De technisch levensduur van een moederbord is 6 tot 8 jaar, afhankelijk van de kwaliteit die de fabrikant stelt. Asus is de enigste naar mijn mening die 3 jaar garantie geeft op een moederbord. Ik mag dan concluderen dat de verwachte levensduur dan ook 8 jaar is.
Aangezien ik het moederbord 1 jaar probleemloos heb mogen gebruiken verwacht ik volgens de consumenten regels an ook 7/8 deel van het aankoopbedrag terug. Een bedrag van
€ 197,50.
Het moederbord http://www.4launch.nl/shop/product/045513/ dat ik voorstelde dat als een waardige vervanger kon dienen en ook uit deze http://nl.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=117 serie komt en waarvan het bedrag lager is dan het bedrag waar ik recht op heb werdt voor de zoveelste keer afgewezen. Ook wilde men mij het bedrag van € 197,50 niet crediteren. Ik herhaalde malen gewezen op het feit dat dit mijn rechten als consument zijn. Echter 4Launch wilde hier niet aan mijn eisen voldoen. Na een laatste verzoek per mail dat ik indien zei mij het 7/8 deel van het aankoop bedrag niet retourneren ik gedwongen wordt om juridisch stappen te ondernemen kreeg ik van hun het volgende emailtje:
Beste Vyruzzz,
Ik betreur het feit dat we er helaas samen niet uit kunnen komen. Ondanks dat ik u technisch gezien betere moederborden met een nieuwe garantie periode en gratis verzending heb aangeboden, blijft u deze voorstellen van de hand wijzen.
Om deze rede heb ik na intern overleg aangegeven dat uw moederbord gecrediteerd mag worden voor het bedrag wat wij reeds eerder aanboden, d.w.z. EUR 140,-
Mocht u zich hierin niet kunnen vinden dan ontvangen wij graag een schrijven van uw advocaat.
Met vriendelijke groet,
S van H
Customer Support
4Launch BV
Ze leggen zich er duidelijk een machtspositie in die niet geheel volgens de consumenten regels gelden en ook niet geheel volgens het winkelwaarborg dat zij dragen overeenkomt. Ze zijn niet meer bij http://www.thuiswinkel.org/ aangesloten maar nu bij http://www.qshops.org/index.php/lid/210/4launch.nl.html daar heb ik dit probleem nu voorgelegd in afwachting of deze doet wat hij beloofd te zullen doen.
We zijn inmiddels een half jaartje verder en een mailtje of 50 zonder een bevredigend resultaat.
|
|