Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 februari 2006, 17:26
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Veel gemaakte marketing- en acquistiefouten

Wat doen zelfstandigen fout die eigenlijk geen verstand van marketing en acquisitie hebben? Hier een greep uit de mogelijkheden:
Veel gemaakte marketing- en acquistiefouten
Zie ook de onderdelen Marketing en Acquisitie van Lancelots.
__________________
René
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 februari 2006, 11:52
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: Veel gemaakte marketing- en acquistiefouten

Ja, veel van die tips herken ik zeker. Vandaar ook dat ik blij ben met de artikelen over de 'elevator pitch' en de training netwerken, want die sporen je wel aan om je diensten goed af te bakenen. Ik voel me daar trouwens wel persoonlijk door aangesproken. Ik heb geen 2 of 3 bedrijven, maar wel veel verschillende diensten in mijn aanbod. Ik geef trainingen, doe internetprojecten, schrijf lesmateriaal en schrijf tussendoor ook even een foldertje voor de psychologenpraktijk om de hoek. Dat mag niet van Laura met de lange naam, maar ik doe het toch, want juist vanwege die afwisseling heb ik voor mijn zelfstandigheid gekozen. Ben ik nu een slechte marketeer? Hoe doen jullie dat? Specialiseren of juist varieren?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 februari 2006, 17:39
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Veel gemaakte marketing- en acquistiefouten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabelle
veel verschillende diensten in mijn aanbod. [...] Dat mag niet van Laura met de lange naam, maar ik doe het toch, want juist vanwege die afwisseling heb ik voor mijn zelfstandigheid gekozen. Ben ik nu een slechte marketeer?
Volgens Laura zou het niet werken, omdat je met zoveel verschillende activiteiten niet serieus aan marketing kan doen. Maar ik zou zeggen, als je voldoende opdrachten hebt dan ben je kennelijk juist een supermarketeer.

Pas als je werkeloos op de bank zit wordt het tijd je schuldig te voelen en te somberen "had ik mijn diensten maar gestandaardiseerd en 2 dagen per week aan marketing gedaan ".
__________________
René

Laatst gewijzigd door René; 1 maart 2006 om 18:44
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 februari 2006, 20:41
oomph
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Veel gemaakte marketing- en acquistiefouten

Heb ik ook mee rondgelopen. Ik dacht dat ik te breed bezig was, maar ben eens met wat mensen gaan brainstormen en er was wel een duidelijke rode draad te herkennen, ik moest er alleen wat duidelijker over communiceren.

Wel heb ik gemerkt dat wanneer je diensten zich ontwikkelen naar een steeds hoger niveau, het echt verstandig is om de klussen van een 'lager niveau' (excusez le mot) aan te nemen. Je devalueert je aanbod op die manier.

Dus ik ben zeker niet voor té veel specialiseren, maar ga wel op zoek naar de verbindende factoor, de overeenkomsten en zorg in ieder geval dat je diensten ongeveer op hetzelfde niveau zitten. Dat is wat ik denk.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 maart 2006, 13:28
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Veel gemaakte marketing- en acquistiefouten

Ik pak alles aan wat ik leuk vind. Dat is ook de reden dat ik voor mijzelf ben begonnen. In loondienst werken heeft voor mij te veel beperkingen.

Zelf vind ik dat ik heel breed ben in mijn aanbod, maar dat vind ik juist positief. Op deze manier vind ik altijd werk.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 1 maart 2006, 17:20
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: Veel gemaakte marketing- en acquistiefouten

Wat Oomph zegt, vind ik inderdaad wel heel wezenlijk. Je klussen moeten in niveau groeien. Als het goed is, ontwikkel je jezelf door de klussen die je doet. Blijf je altijd hetzelfde soort werk doen, b.v. alleen maar schrijven voor bedrijfsbladen, dan bestaat het gevaar dat je stil staat in je ontwikkeling en dat is dan weer demotiverend.
Mijn werk heeft altijd met uitgeven en opleiden te maken. Dat is wel een helder verhaal naar buiten. En dan leg ik uit dat ik verschillende diensten heb: projectleiden, schrijven, ontwerpen, trainen.
Ik denk dat je aanbod een heldere combinatie moet zijn van inhoud - klantengroepen - soorten diensten.

Isabelle
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon