Beste Lancelotters,
Sinds februari 2010 ben ik als eenmanszaak aan de slag gegaan met flash applicaties (websites/games/banners). Na een aantal mailtjes verzonden te hebben naar verschillende bedrijven heb ik hier een paar leuke opdrachten aan overgehouden.
Een aantal weken geleden heb ik een gesprek gehad met een klant uit Nederland waarvan het moederbedrijf in Israel gevestigd is. Nu ben ik aan de hand van dit gesprek bezig met een offerte, maar zitten me een aantal dingen dwars.
Aangezien het bedrijf van oorsprong Israelisch is, mag ik geen BTW over mijn diensten rekenen. Zover ben ik al
Nou vraag ik me een paar dingen af:
- hoe zet ik dit op mijn offerte? (moet ik de btw wel doorrekenen in het bedrag, maar dit niet aangeven als btw?)
- Wat heb ik allemaal nodig voor mijn factuur? (Ik las ergens iets over een BTW nummer van het bedrijf wat vermeld moet worden op de factuur?)
- Hoe ga ik hier aangifte van doen? (ik ga ervanuit dat ik toch ergens een btw bedrag moet gaan aangeven bij het doen van aangifte, hoe zorg ik ervoor dat ik straks niet voor de kosten opdraai?)
Ik hoop dat mn vragen een beetje duidelijk zijn, na een gesprek met de KvK en tientallen websites ben ik de weg een beetje kwijt.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Wendy