Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lance
Heb een brief ontvangen dat een belastingadviseur langskomt om het kassa-systeem te bekijken van mijn café. Weten jullie wat er gaat gebeuren bij zoiets? Dit is de eerste keer dat ik een brief krijg.
|
Zoals Rene heeft gezegd, bedoelt u volgens mij dat de belastinginspecteur langskomt.
FIOD heeft afgelopen periode arrestaties verricht op verdenking van grootschalige fraude met kassasystemen bij de horeca.
Ik denk dat de belastingdienst bezig is met een nadere onderzoek naar de juiste werking van kassasysteem en u bent in de steekproef van de BD gevallen.
Als zij langskomen, zullen zij in ieder geval in het beeld willen brengen hoe u een en ander administratief hebt ingericht. Vervolgens zullen zij beoordelen of de kans aanwezig is dat u een deel van uw kasomzet achteraf kan veranderen, deels weg boekt of helemaal niet verantwoord, of u uw privé kosten uit uw kassa bekostigt enz.
Zij beschikken daarvoor een aantal controle instrumenten. Ze kunnen uw administratie op ongebruikelijke bedragen scannen, met een speciale audit file kunnen zijn de gaten in de kassasysteem (weggewerkte/ gecorrigeerde omzet) opsporen, maar ook door verbanden te leggen tussen uw inkopen, verkopen, winstmarges, personeel inzet, enz. enz. eventuele fraude op spoor komen.
Als u alles goed heeft geregeld en naar behoren heeft geadministreerd, dan zijn ze zo klaar.
Succes