|
22 januari 2007, 22:27
|
Juniorlid
|
|
Geregistreerd: 22 januari 2007
Berichten: 4
|
|
Elevator pitch voor kleurconcept op beurs
Binnenkort heb ik een beurs. Op deze beurs sta ik met een kleurconcept en ik wil daar graag een elevator pitch op los laten. Ik sta erg open voor opbouwende of eerlijke reacties:
Doelgroep: 1ste instantie: Architect, maar ook kleurdeskundige en schilders.
Hij of zij vraagt wat ik doe; de minuut gaat in.....
Zoals u misschien al weet zijn wij ontzettend begaan met kleur en kleuradvies. In dat kader zijn er, voor ons, zeer veel opdrachtgevers. Architecten (zoals U), kleurconsulenten, maar ook de verwerker van onze producten; de schilder. Dat maakt het heel afwisselend.
Toevallig hebben wij net een dieper gaande cursus gehad over het gebruik van kleur. Het is heel leuk om te zien hoe andere mensen met ons nieuwe kleurconcept tot hele inspirerende ideeen zijn gekomen. Maar dat is eigenlijk ook geen hogere wiskunde. Ons concept maakt het makkelijker om vanuit de theorie en intuitie tot een zeer goed eindresultaat te komen.
Eindigen met: Om alle mogelijkheden van ons kleurenconcept aan u te presenteren zouden wij graag een afspraak met u willen maken?!!!
Ik hoop op veel reacties!
|
23 januari 2007, 13:15
|
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
|
|
Re: Dit mag je niet missen!!!!
Fantastisch enthousiast in elk geval! Da's erg positief ... probeer om dat enthousiasme nu eens om te buigen naar iets dat je publiek ook bij de lurven en de kladden pakt, want dit is een ikke-ikke-wij-wij verhaal dat weinig effect zal sorteren, anders dan "Yeah right, weer zo'n verkooppraatje..."
Misschien kan je iets doen met kleur en kleuradvies...laat iemand z'n eigen kleur uitkiezen, doe iets met de kleding die mensen aanhebben als aanknopingspunt, laat mensen zelf kliederen met verf (actie! dat is wat je wil op een beurs) ... een verf/kleurwedstrijd voor volwassenen, met een ludieke prijs als beloning. Hang de resultaten aan een grote lijn die door de beurshal gespannen wordt.
Ik denk dat je op een beurs weliswaar een goeie pitch moet hebben, maar dat je de aandacht die je trekt met je product kunt maximaliseren door iets te doen met het feit dat je in een fysieke ruimte aanwezig bent met je prospects.
Ook kan ik je aanraden om die doelgroep met name op de beurs zo gefocusd mogelijk te houden, als dat ook maar in enige mate mogelijk is. Anders weet je niet op wie je je richt en dat wordt dan een verwaterd verhaaltje.
__________________
Alchemizer
|
23 januari 2007, 16:46
|
Juniorlid
|
|
Geregistreerd: 22 januari 2007
Berichten: 4
|
|
Re: Dit mag je niet missen!!!!
Annedien! Thank you very much!!! Mijn vermoeden is bevestigd. Wat ik uit jouw advies haal is dat het krachtiger en origineler moet zijn. En minder over mij/ons zelf. Moeilijk, maar ik ga het zeker proberen.
P.S. Leuke, interessante site heb je. Ik weet niet of je die reacties op jouw site vrijwillig hebt gekregen, maar dat wil ik ook wel!!! (Dat over vrijwilligheid is een grapje )
Groetjes,
Raymon
|
24 januari 2007, 15:19
|
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
|
|
Re: Elevator pitch voor kleurconcept op beurs
Nee, het zijn zogenaamde 'shotgun testimonials'
Dank voor je complimenten in elk geval!
Deel je de eventueel aangepaste versie met ons?
Waar ik ook nog benieuwd naar ben is in welk opzicht jullie kleurconcept zich onderscheidt van dat, van de concurrent...
__________________
Alchemizer
|
24 januari 2007, 21:28
|
Juniorlid
|
|
Geregistreerd: 22 januari 2007
Berichten: 4
|
|
Re: Elevator pitch voor kleurconcept op beurs
Ik ga de aangepaste versie zeker met jullie delen, maar wil het eerst even laten bezinken. Na het weekend kom ik met de update.
Kleurconcept t.o.v. de concurrent? Dat vergt volgens mij wel wat toelichting. Maar als ik dat in het vervolg korten kan doen dan hoor ik dat graag!!!! Moet ook eerlijk zijn dat ik daar nog niet echt over nagedacht heb eigenlijk, maar ik weet wel wat de concurrent heeft.
Het zit zo; op de beurs hebben wij 6 pijlers. Kleur, product, dienst, concept ZZPer, vastgoedonderhoud (twee pijlers). Normaal ben ik alleen bezig met product en dienst. Nu MOET ik deze pijler (kleur) gaan bemannen. Ik ben verschrikkelijk bezig om mezelf daarin in te leven. Vandaar de EP op deze site. Weet je een klein beetje hoe het zit.
Nieuwe instelling op het gebied van kleur:
Wij zijn een autoriteit op het gebied van kleur. Buiten gezien het feit dat wij dat wij zo denken en dat ook uitstralen, is het ook echt waar.
Concurrent
Het verschil is dat onze grootste concurrent (Sikkens) voor loopt op het gebied van kleur. Als zij wat nieuws ontwikkelen op dat gebied, volgen wij spoedig. Normaliter. Nu is het volgende aan de hand;
Sikkens ontwikkeld aan de hand van de mening en ervaring van toparchitecten (Mendini bijv.) en ontwerpers kleurschema's die men zelf kan en moet combineren. Dit concept houd in dat de kleuren eigentijds zijn en er enkele voorstellen gedaan worden per palet. Aan de hand het ontwikkelde palet organiseren zij workshops e.d. om klanten te laten spelen met kleur. (Kosten € 295 per workshop) Ik moet zeggen; ziet er altijd top uit en zij stoppen veel tijd en geld in de ontwikkeling. Zoals eerder gezegd; wij deden dat nooit!
Zie hier!!!
In het algemeen kan gesteld worden dat mensen vanuit drie kleurstromingen denken. Klassiek, eigentijds en vooruitstrevend. Wij hebben die stromingen (trends, vroeger, heersend en toekomstig) weergegeven in een concept, die die drie hoofdgroepen onderverdeeld in weer 6 kleurschema's. Die schema's komen weer in een ander boek samen en men kan combineren. In het kort; Men kan kleuren combineren en kiezen die beginnen vanuit een gevoel en uiteindelijk een perfect en in balans zijnde kleurencombinatie vormen.
Het duidelijke verschil;
Met ons concept kan je combineren vanuit de kleurstroming die bij je past. Met de concurrent moet je de kleurstroming die bij je past zelf uitvinden.
Haha .. lang verhaal hé.. kijk maar ff of je het leest!! (als je deze zin hebt gelezen dan heb je het dus wel gedaan!!!)
|
25 januari 2007, 12:42
|
Lid
|
|
Geregistreerd: 18 januari 2007
Berichten: 25
|
|
Re: Elevator pitch voor kleurconcept op beurs
Zo te zien heb je je al goed voorbereid op de inhoud, en op wat de concurrent doet. Wat belangrijk is om te beseffen is dat een beslissing over het algemeen voor een héel groot deel wordt genomen vanuit gunnen. En wie gun je de opdracht? Iemand met wie je je verbonden voelt. Dus laat je kennis even rusten en leg de focus steeds op het creëren van verbinding. Wees oprecht nieuwsgierig naar de ander.
Op het moment dat je in gesprek raakt, zou ik vooral vrágen naar ervaringen met kleur en beleving. Heeft hij/zij wel eens bouwprojecten gedaan waar de kleurkeuze heel uitdagend, leuk of juist lastig was? Zo beweeg je 'naar de ander' in plaats van andersom.
Als je dit met oprechte interesse doet, zul je snel leuke gesprekken hebben. En in veel gevallen reikt de ander je de aanknopingspunten aan op basis waarvan je een afspraak kunt maken.
Heel veel succes en plezier met je ontmoetingen!
Miranda
ps. het viel me op dat je wel je concurrent genoemd hebt, maar niet je eigen bedrijf! De naam Sikkens is nu voor mij blijven hangen bij je posting.
|
|