Re: Koude acquisitie: een voorbeeld
Inderdaad! Visitekaartjes, LinkedIn, een eigen site: erg leuk allemaal. Maar het gaat er om dat je mensen ontmoet. En daarvoor hoef je echt niet naar de speciale borrels toe. Daar ben ik zelf trouwens nog nooit geweest.
Bezoek congressen, lezingen en beurzen en praat met collega's. Help zelf mee aan het organiseren van excursies of themabijeenkomsten. Steeds vaker worden dit soort bijeenkomsten gratis aangeboden. Misschien heb je een specialisatie. Maak hier eens een artikel over voor een vakblad, of schrijf een reactie op een of ander blog.
Ik ben zelf journalist en tekstschrijver. Ik denk dat het er ook aan ligt hoe en waarom je iemand benadert. Een blad is altijd op zoek naar verhalen en als je kunt aantonen dat jij dat te bieden hebt, dan is jouw bericht voor een aantal mensen ook niet ongewenst. Als journalist spreek je dagelijks zeer veel mensen. Dat zijn ook allemaal mensen die je aan je netwerk kunt toevoegen.
En: lever maatwerk en vakwerk af, dan vragen ze je terug en hoef je dus ook minder in het wilde weg te gaan zoeken.
Doe wat bij je past, dat werkt toch het beste, denk ik.
Succes!
|