Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 april 2014, 10:38
klusser klusser is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2010
Berichten: 44
Standaard Kosten bedrijfsruimte

Hallo allemaal,


Ik overweeg op zoek te gaan naar een bedrijfsruimte. Dat zal in eerste instantie om huur gaan, aangezien ik nog geen kapitaal heb opgebouwd om te kunnen kopen.


Ik heb de ruimte vooral nodig voor opslag (hout, aanhanger, steiger etc.). Ik zal er ip niet vaak werken, omdat ik de meeste werkzaamheden bij de klanten thuis uitvoer.


Stel dat ik een werkruimte/opslagruimte huur voor zeg 250 euro per maand. Wat voor kosten komen daar dan nog bij (belastingen, verzekeringen, vastrecht etc.)?


Verder sta ik open voor alle tips en adviezen omtrent dit onderwerp ;-))


Alvast bedankt voor het meedenken.


Gr. Remo
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 april 2014, 23:15
klusser klusser is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2010
Berichten: 44
Standaard

Zitten hier echt alleen maar freelancers die vanaf hun zolder- studeer- of werkkamer werken?
Heeft niemand een bedrijfsruimte?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 april 2014, 23:56
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Belastingen zijn geen kosten. Integendeel, als je meer kosten maakt, maak je minder winst en betaal je dus minder winstbelasting.

Misschien is de huur met btw belast, maar die vraag je op de gebruikelijke manier terug bij de belastingdienst en is voor jou dus geen kostenpost.

Verzekeringen: de inventaris en misschien aansprakelijkheid (wanneer je als huurder schade veroorzaakt bij de verhuurder of medehuurders).

Vastrecht e.d.: dat moet je denk ik even aan de verhuurder vragen.

Overige kosten hangt af van wat je ermee doet: inrichting, schoonmaak e.d.

Verder is het allerbelangrijkste dat ik altijd check en doublecheck: de opzegvoorwaarden en -termijn in het huurcontract.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 april 2014, 07:23
klusser klusser is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2010
Berichten: 44
Standaard

Hallo Rene,


Bedankt voor je antwoord!
Ik zal inderdaad goed naar de voorwaarden in het contract (laten) kijken.
En ik weet dat de kosten aftrekbaar zijn, maar ik krijg ze natuurlijk nooit voor 100 % terug, dus hoe minder kosten, des te beter ;-))


Groeten Remo
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motorrijbewijs - kosten Kunstenaar / Filmproducent framejunky Belasting 2 29 maart 2013 21:50
Kosten voor gecombineerde zakelijk/prive-reis ErikR Belasting 5 3 april 2012 23:11
Inkomstenbelasting Welke kosten van de omzet af om tot de winst voor IB te komen? ErikN Belasting 2 22 februari 2011 09:57
Wanbetaling Extra Kosten add Omgaan met opdrachtgevers 5 22 april 2007 21:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon