Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 februari 2009, 11:45
nasch nasch is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2009
Berichten: 10
Standaard Indicatie kosten als starter

Ik wil een indicatie voor 2009 maken van alle kosten die er aan gaan komen. Ik ben per december begonnen als coach, werk vanuit huis. Heeft iemand een soort checklist hiervoor of zo?
En heeft iemand enig idee hoeveel ik moet opnemen voor drukwerk (briefpapier, enveloppen en visitekaartjes)?

Dank,

Nadine Schartz
InnerHeart
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 februari 2009, 11:52
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: indicatie kosten als starter

Tja dat kun je zo gek maken als je wilt, eea hangt af van wie je inhuurt voor het ontwerp en de uitvoering ( drukkerij / soort papier / oplage ) ..
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 februari 2009, 12:29
nasch nasch is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2009
Berichten: 10
Standaard Re: indicatie kosten als starter

klopt, heb een designbureau die voor mij het ontwerp doet dus via hun wil ik ook gaan drukken. Daarnast wil ik nog een offerte leggen van de drukker van mijn man, maar wil nu even een bedrag opnemen
heb nu even 1000 euro opgenomen voor briefpapier, enveloppen en visitekaartjes
is dit ruim, denk je?
en wat voor oplages zou je me aanraden?

Nadine
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 februari 2009, 12:47
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: indicatie kosten als starter

Beste Nadine,

Het klinkt misschien vervelend, maar dit is een van die dingen die je het beste zelf kunt uitzoeken. Jij weet immers het beste wat je plannen zijn en hoe duur jou drukker is. Mijn vermoeden is dat deze bedragen bij iedereen zoveel verschillen dat je er geen peil op kunt trekken. Er is wel wat te zeggen over het proces ervoor:

  • Wat wil je precies doen? Weet je bijvoorbeeld nu al zeker dat wat je nu op je briefpapier en dergelijke zet ook is wat je er over een jaar op wilt hebben staan?
  • Waar wil je het voor gebruiken? Is het puur om je (bestaande) klanten te bedienen of wil je er ook actief klanten mee gaan werven? Hoeveel klanten schat je per jaar te hebben en hoe vaak stuur je ze een fysieke brief?
  • Visitekaartjes idem dito. Ik ben, sinds ik begonnen ben, twee keer veranderd van visitekaartje. En van de eerste heb ik hier nog stapels liggen, maar ze voldoen niet meer en ik zal ze dus nooit meer gebruiken. Nu heb ik een totaal ander beroep dan jij, maar houdt er rekening mee dat je niet tevreden mee kunt zijn over een jaar of meer terwijl het nu helemaal klopt.

Ofwel: schat in wat je in eerste instantie nodig denkt te hebben. Aangezien je een designbureau in de hand hebt genomen veronderstel ik dat je lang met je ontwerp hoopt te doen, maar wees daar niet al te zeker van. Wat ik tot nu toe bij de meesten heb gezien komt er vrij zeker in ieder geval na een jaar of vier een nieuw ontwerp en dus ook nieuw briefpapier, visitekaartjes en ander fysiek materiaal..
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 februari 2009, 13:17
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: indicatie kosten als starter

Hej Nadine,
ik ben het eens met Mieke. Je wilt in alle geval voorkomen dat je over een aantal jaar met drukwerk zit dat je niet meer kunt gebruiken.

De oplage hangt ook af van het drukprocedé. Bij off-set wordt het goedkoper als je meer laat drukken. Bij digitaal drukwerk maakt het niet uit.

Ik heb mijn folders en visitekaartjes digitaal laten drukken in een oplage van 100 elk. Ze zijn nog niet op, na twee jaar :-). Maar ik leur er ook niet echt mee. Zou misschien wel moeten.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 februari 2009, 13:26
nasch nasch is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2009
Berichten: 10
Standaard Re: indicatie kosten als starter

In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken en jullie tips. Wordt erg gewaardeerd...
Btw: Wat is voor- en nadeel van digitaal drukken tov offset?

Nadine
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 februari 2009, 14:31
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: indicatie kosten als starter

Jep, Mieke slaat de spijker op zijn kop !

Wbt het bedrag dat je noemt, zoals ik al zei alles kan .. ik merk wel op dat je geen ontwerpkosten hebt genoemd ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 februari 2009, 14:42
nasch nasch is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2009
Berichten: 10
Standaard Re: indicatie kosten als starter

Ontwerpkosten heb ik al offerte voor. Dank Ramon voor meedenken!
Kun jij iets zeggen over verschil en voor-en nadelen digitaal versus off-set?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 februari 2009, 20:32
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: indicatie kosten als starter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nasch Bekijk bericht
Ontwerpkosten heb ik al offerte voor. Dank Ramon voor meedenken!
Kun jij iets zeggen over verschil en voor-en nadelen digitaal versus off-set?
In principe is offset drukken mooier. Er zullen genoeg mensen zijn die zeggen dat er geen verschil tussen zit, maar dat is zeker niet waar.

Offset is alleen meestal wel duurder, tenzij je over grotere oplagen gaat praten, dan valt het ook wel weer mee.

Voor offset kan ik je wel een indicatie geven van de kosten, verschilt natuurlijk per drukkerij, maar hier kom ik meestal gemiddeld op uit:

- Briefpapier 80 grams, 2 PMS kleuren, 500 vel = +- €140-150
- Enveloppen A5, venster, 2 PMS kleuren, 500x = +- €140
- Visitekaartjes, 2 PMS kleuren, 500 stuks = +- €90
- Visitekaartjes full colour, 100 stuks = +- €140
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 februari 2009, 11:06
Sofie's schermafbeelding
Sofie Sofie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 205
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: indicatie kosten als starter

Ik ben zelf ook een fan van offset, ik vind de verschillen met digitaal toch echt duidelijk merkbaar.
__________________
Creative Concepts BVBA

Website
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inbreng kantoorinventaris uit prive aftrekbaar als kosten? christiaanjanssen Belasting 6 5 juni 2009 22:48
Wat als zakelijke kosten bij werken thuis? Rimbo Administratie 8 8 december 2008 23:08
cursus partner boeken als kosten van onderneming? akron Administratie 1 19 augustus 2008 14:08
Borg huur aftrekbaar als kosten? akron Administratie 1 25 januari 2008 01:01
T-mobile: geen abonnement als starter Freeinx Al die andere praktische dingen 18 17 juni 2007 23:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon