Ik heb even wat navraag gedaan en informatie gezocht. Dit is wat ik tot nu toe gevonden heb. Correct me if I'm wrong. De enige reden waarom je je voorwaarden zou kunnen deponeren bij het KVK is om de discussie te vermijden dat je tussentijds je voorwaarden veranderd hebt. Juridisch heeft het verder weinig waarde.
Ik vond hier een duidelijke uitleg over algemene voorwaarden.
http://www.higherlevel.nl/forum/inde...threadid=29287
Belangrijkste punt is :
ALS je algemene voorwaarden hanteert, moet je je klant/opdrachtgever een redelijke kans geven er van op de hoogte te zijn.
Staan ze op de achterzijde van je offerte (ze moeten leesbaar zijn !), dan moet daar duidelijk op de voorzijde naar verwezen worden. Stuur je ze als bijlage dan moet je dit in een brief duidelijk aangeven. Heb je ze op je website staan, dan moet je dit duidelijk aangeven op de offerte én je klant de kans geven ze schriftelijk op te vragen.
Bij de opdracht of opdrachtbevestiging (bedenk ik net zelf) kan je misschien best een lijntje toevoegen waarin staat dat de opdrachtgever/klant de algemene voorwaarden gezien en begrepen heeft. Indien ondertekend door de klant/opdrachtgever, zit je juridisch goed.
Pfff, niet zo simpel als ik gedacht had.