Als het over de KvK gaat, lees ik vooral klagers in de categorie 'IK heb er niets aan' of 'ik MOEST me inschrijven'.
Iedereen moet zich inschrijven en zoveel last had ik er niet van. Inclusief wachttijd was het in een paar uurtjes gepiept.
Hier in regio Rotterdam is de KvK heel actief in verschillende netwerken om ondernemers te informeren en te helpen. Voor die paar tientjes (oke het zijn er 6 of 7) heb je hier dus een vraagbaak, die je persoonlijk kent.
Als er iets gedaan zou moeten worden om kosten te drukken is het de KvK en Syntens samenvoegen, omdat zij deels overlappen qua diensten en omdat het dan meer gebundelde kennis zal opleveren.
Over oneerlijke concurrentie op het gebied van cursussen: het is in het belang van de staat dat ondernemers en hun ondernemingen slagen. Dus het is eigenlijk niet gek dat vanuit de KvK (die toch onderdeel is van de overheid), (basis)kennis op het gebied van ondernemen aanbiedt.
PS.
hoe komt het dat ik hier 450 miljoen lees en elders 200 miljoen?
Voordat het over cijfers gaat, zie ik wel graag de juiste cijfers (en ik weet dus niet welke dat zijn... het is net het WK-rapport van de KNVB
)