Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 februari 2007, 21:20
thor2002
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Indruk maken met een uniek visitekaartje!

In hoeverre is het handig / belangrijk / verstandig om als beginnende ZZP-er een echt indrukwekkend visitekaartje te hebben?
Hier is de 'deal'. Ik kan via via waanzinnige visitekaartjes kopen maar die kosten een aardige som. Denk hierbij dan aan 180 euro voor 100 kaartjes...
Mijn bedrijfje rechtvaardigt echter niet helemaal deze investering...Mijn bedrijf maakt 2 en 3 dimensionale afbeeldingen, ondersteund in grafische software en geeft trainingen in CAD-software. Momenteel werk ik slechts één dag in de week voor een erg klein aantal klanten (zeg maar drie...). Ik zou de zaak iets kunnen uitbreiden naar twee dagen waardoor ik actiever op jacht moet gaan maar de vraag is of dit visitekaartje ook echt 'mijn visitekaartje' moet worden. Mijn website (maak ik zelf) is nog niet geheel klaar maar da's kwestie van een middag vrij nemen van de 'vaste baan' ...En geldt die niet als een veel beter 'visitekaartje...

En oké, om een idee te krijgen hoe die waanzinnige kaartjes eruit zien, kijk even hier:



Deze zijn overigens nog iets duurder omdat ze met meerdere kleuren zijn gemaakt...Zucht...


Thor2002
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 februari 2007, 11:25
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: indruk maken met een uniek visitekaartje!

Semitransparante kunststof kaartjes worden vaker en vaker gebruikt - je bent niet de enige die dit materiaal ontdekt heeft (Yacht). Kaartjes met uitgestanste letters, kaartjes met metallic coating, kaartjes op aluminium (Taets Art Gallery, Zaamdam), iedereen verzint iets geks.
Het voordeel van al die materialen is inderdaad dat ze opvallen en dat ze langer meegaan.

Als je kaartje goed bij je product of dienst past (en dus niet een op zichzelf staande manier is om op te vallen), is de keuze voor iets bijzonders altijd te rechtvaardigen (vooropgesteld dat de investeringen in verhouding zijn met je business). Voor mij (ik neem vooral veel business cards in ontvangst) werkt een opvallend kaartje alleen als er enkele weken later nog steeds een associatie is tussen persoon en kaartje.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 februari 2007, 11:33
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: indruk maken met een uniek visitekaartje!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
dat ze langer meegaan
Kaartjes gaan bij mij normaliter mee tot 10 minuten na het gesprek. Dan zitten alle gegevens in Outlook en kan het kaartje bij het oud papier.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 februari 2007, 12:05
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: indruk maken met een uniek visitekaartje!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Kaartjes gaan bij mij normaliter mee tot 10 minuten na het gesprek. Dan zitten alle gegevens in Outlook en kan het kaartje bij het oud papier.
Op je blackberry?

Ik ga binnenkort over op een Ameo, direct van mijn ouwe en vertrouwde Nokia 6310i. Ik ben heel erg benieuwd!

Wat betreft visitekaartjes:

Ik heb er in de laatste twee jaar diverse laten drukken en moet heel eerlijk zeggen dat ze ook voor mij niet echt een grote prioriteit hebben.

Wat ik wel doe is voor nieuwe of potentiele klanten "on the fly" een e-businesskaartje branden als de situatie daarnaar vraagt. Zulke kaartjes maak ik van te voren helemaal klaar, dus de buitenkant ziet eruit zoals hij er voor die klant zou moeten uitzien en op mijn laptop staan zaken bij elkaar, in een website-achtige setting, waarvan ik van te voren de relevantie heb ingeschat. Werkt goed en het geeft je klanten het gevoel werkelijk in ze geinteresseerd te zijn. Wat natuurlijk ook altijd zo is en in dergelijke gevallen zeker.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 februari 2007, 13:08
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: indruk maken met een uniek visitekaartje!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Kaartjes gaan bij mij normaliter mee tot 10 minuten na het gesprek. Dan zitten alle gegevens in Outlook en kan het kaartje bij het oud papier.
Ik vind het wel handig alles in een kaartenbak te gooien, ik zie het maar als archief. Ik ben wel redelijk digitaal georiënteerd, maar voor contacten via business cards en agenda hou ik toch het papier aan, daar hoeft nl geen oplader, verlengsnoer, batterij/accu of internetverbinding voor te worden geregeld. Ook is de opstarttijd van kaartenbakje en agenda aanzienlijk korter.
Maar verder sluit ik mij aan bij René: kaartjes zijn functioneel (informatiedragertje) en het is uiteindelijk volstrekt onbelangrijk hoe ze er uit zien (je hangt ze over het algemeen niet ingelijst aan de muur).
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 maart 2007, 11:52
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: indruk maken met een uniek visitekaartje!

[quote=erix;3836]Ik vind het wel handig alles in een kaartenbak te gooien, ik zie het maar als archief. Ik ben wel redelijk digitaal georiënteerd, maar voor contacten via business cards en agenda hou ik toch het papier aan, daar hoeft nl geen oplader, verlengsnoer, batterij/accu of internetverbinding voor te worden geregeld. Ook is de opstarttijd van kaartenbakje en agenda aanzienlijk korter.
Maar verder sluit ik mij aan bij René: kaartjes zijn functioneel (informatiedragertje) en het is uiteindelijk volstrekt onbelangrijk hoe ze er uit zien (je hangt ze over het algemeen niet ingelijst aan de muur).[/quote]

Dat laatste gedeelte lijkt me niet altijd waar: van bijvoorbeeld een grafisch vormgever verwacht ik een mooi kaartje, als zijn of haar kaartje er niet uitziet, dan heb ik ook niet al te veel vertrouwen in de rest

Wat het onderwerp zelf betreft: ik zou die kaartjes denk ik gewoon bestellen. Ze zijn inderdaad mooi en ze gaan lang mee. Daarnaast straalt het een beetje extra kwaliteit uit. En als je het zelf mooi vind, wat let je? Het is 1x een investering waarmee je komende tijd behoorlijk de sier kunt maken! Het idee dat je iets moois hebt om jezelf mee te presenteren werkt vaak ook door in een gesprek. Ik kan daar zelf in ieder geval aardig enthousiast van worden!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 maart 2007, 10:08
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: indruk maken met een uniek visitekaartje!

Natuurlijk is het uiterlijk van je kaartje belangrijk, maar gelukkig telt dat maar voor een moment (altijd 1 kans voor een eerste indruk - maar die wordt niet alleen bepaald door je kaartje ).

Als je kaartje eenmaal overhandigd is, besproken en vastgepakt en bekeken, dan verdwijnt het naar de achtergrond. Het gaat op een zeker moment niet om je kaartje, maar om het werk dat je voor een klant gaat doen.
Kortom: ik relativeer het belang van de Perfecte Business Card.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 oktober 2007, 16:08
Peet Peet is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 38
Standaard Re: indruk maken met een uniek visitekaartje!

Hoe zit het eigenlijk met de "gratis" visitekaartjes van VistaPrint? Kunnen die dan ook door de beugel?
__________________

Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 oktober 2007, 17:42
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: indruk maken met een uniek visitekaartje!

De echte gratis kaartjes, maar altijd nog exclusief verzendkosten, hebben een standaard-design. Ik moet er toch niet aan denken kaartjes uit te wisselen die beiden zo'n mooie druppeldesign blijken te hebben......
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 oktober 2007, 17:45
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: indruk maken met een uniek visitekaartje!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjbaart Bekijk bericht
De echte gratis kaartjes, maar altijd nog exclusief verzendkosten, hebben een standaard-design. Ik moet er toch niet aan denken kaartjes uit te wisselen die beiden zo'n mooie druppeldesign blijken te hebben......
Volgens mij hebben de écht gratis kaartjes daarnaast nog een mooie www.vistaprint.nl regel erop!

Als je overigens NIET voor het standaarddesign wilt gaan: ik heb een keertje verhuiskaarten besteld en die zagen er netjes uit. Ik zou het zelf denk ik niet echt als drukwerk bestellen, maar heb een achtergrond in de drukkerij-wereld, dus ben wat dat betreft misschien wat bevooroordeeld!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
drukwerk, visitekaartje


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Evaluatie wet uitbreiding rechtsgevolgen VAR René Nieuws - Voor en door freelancers 3 8 februari 2008 20:40
Hoe breed? Cindy77 Marketing en acquisitie 22 27 september 2007 11:42
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 17:35
Payrolling-vragen van een leek met vast dienstverband starter Al die andere praktische dingen 9 5 april 2007 09:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon