|
14 maart 2007, 21:56
|
Juniorlid
|
|
Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 4
|
|
Op zoek naar secretariële ondersteuning?
Ik ben Yvonne Dekkers, 32 jaar en ik ben secretaresse. Sinds kort heb ik mijn eigen bedrijfje opgezet YD Office Support. Ik bied secretariële ondersteuning aan voor met name de kleinere bedrijfjes, ZZP'ers, kortom gewoon bedrijven die zelf niet toekomen aan het secretariële werk. Veel werkzaamheden en ik noem maar bijvoorbeeld het uitwerken van rapporten , uitwerken van bandjes, nabellen van offertes, maken van offertes of facturen, uitwerken van teksten doe ik vanuit mijn eigen kantoor. Indien u er prijs op stelt kunnen de werkzaamheden ook vanuit uw kantoor plaatsvinden. Omdat ik gebruik maak van mijn eigen kantoor en de daarvoor noodzakelijke benodigdheden is het uurtarief lager als van de andere secretariële ondersteuners. Discretie, integriteit en loyaliteit zijn sleutelwoorden in de beroepscode van een secretaresse van YD Office Support. Vanzelfsprekend kunt u vertrouwen op een discrete behandeling en accurate uitvoering van uw opdrachten.
|
15 maart 2007, 21:10
|
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
|
|
Re: Op zoek naar secretariële ondersteuning?
Welkom Yvonne!
Op je website, die er overigens goed uitziet, kwam ik de volgende zin tegen:
"Uiteraard met de beschikking over alle moderne apparatuur zoals telefoon, computer, internet en e-mail."
Dit kan je anno 2007 niet meer met goed fatsoen stellen. Als je modern wil zijn als PA, dan ben je volkomen wireless en multichannel (en zelfs dat is al redelijk gangbaar).
Waar ik benieuwd naar ben, is of je de starter of zzp'er werkelijk meerwaarde kunt bieden. Want allerlei werk uit handen nemen klinkt aantrekkelijk, maar (in mijn geval) werk ik een geluidsopname van een groepsinterview met 6 deelnemers die 2 uur kletsen over een abstract onderwerp toch maar zelf uit.
M.a.w. maak het voordeel van jouw diensten concreet, misschien trek je mij wel over de streep en ben ik je klant.
En check de grammatica nog even (een PA moet 200% correct Nederlands beheersen, vind ik).
|
17 maart 2007, 21:22
|
Juniorlid
|
|
Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 4
|
|
Re: Op zoek naar secretariële ondersteuning?
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw berichtje.
Wellicht zijn de werkzaamheden, welke ik kan aanbieden, voor u niet interessant. Ik denk dat er zeker wel een markt voor is. Er zijn kleine zelfstandigen die geen tijd meer hebben of willen vrijmaken voor bijvoorbeeld het uitwerken van bandjes. Zij zitten de hele dag op de weg en hebben geen tijd om die offertes uit te werken. Dan zijn de offertes uitgebracht en de klant reageert niet. Het is zeker nuttig om tijd vrij te maken deze klant te bellen om te vragen of hij de offerte wel heeft ontvangen en of de offerte naar wens is. Als ik bijvoorbeeld voor u die bandjes uitwerk dan heeft u weer tijd voor andere werkzaamheden. Want het is voor u toch belangrijker om u bezig te houden met de HOOFDZAKEN! Er blijven ook altijd bedrijven die alles in eigen hand willen houden.
Wat voor mij als starter nog de vraag is: wat is mijn uurtarief? De één zegt je zit te laag, de ander zegt weer te hoog. Ga je te laag zitten kom je niet serieus over. Ga je te hoog zitten dan ga je jezelf wellicht uit de markt prijzen.
|
6 juli 2007, 20:05
|
Lid
|
|
Geregistreerd: 4 juli 2007
Berichten: 18
|
|
Re: Op zoek naar secretariële ondersteuning?
Yvonne, ben het met je eens, heb inmiddels een zelfde soort bedrijf gestart. Het tarief moet zeker niet te laag zitten, dan kom niet echt niet betrouwbaar over!
Ik vind het moeilijk om opdrachtgevers, met name de ZZp-er te bereiken. Neem je de bedrijven die al langer dan een jaar bezig zijn, of ga je meer uit van de net begonnen ZZP-er; die alles nog moet uitvinden?
Hoe doe jij dat?
Ik hoop dat je je ervaringen wilt delen.
Groeten
Chantal
Secr@home
|
6 juli 2007, 21:02
|
Juniorlid
|
|
Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 4
|
|
Re: Op zoek naar secretariële ondersteuning?
Hoi Chantal,
Ik heb inmiddels gemerkt dat het uurtarief nogal verschilt per provincie. Met name in de Randstad liggen de uurtarieven stukken hoger als hier in Brabant. Dat moet je dus even uitzoeken.
Tja, ik wilde me inderdaad richten op de kleinere bedrijven maar inmiddels komen er ook grotere bedrijven bij me aankloppen. Ik zeg er dus geen nee tegen want die ZZPers komen nog niet.
Ik adverteer regionaal en mijn site staat volgens mij wel goed gepromoot. Verder is het veel mond op mond reclame en gewoon bedrijven bellen of aanschrijven. Wellicht kun jij net bieden wat zij zoeken.
Succes!
Groetjes,
yvonne
|
6 juli 2007, 22:23
|
Lid
|
|
Geregistreerd: 4 juli 2007
Berichten: 18
|
|
Re: Op zoek naar secretariële ondersteuning?
Hoi,
Ik heb al wel ZZp-ers aangeschreven en ook andere bedrijven. Maar daaruit nog geen opdrachten ontvangen.
Ik probeer het zeker nog bij andere bedrijven.
De aanhouder wint immers
|
6 juli 2007, 22:27
|
Juniorlid
|
|
Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 4
|
|
Re: Op zoek naar secretariële ondersteuning?
Ja, inderdaad er zal vast iemand tussen zitten, en bel ze eventueel ook nog na om ze er op te attenderen. Heb jij ook een website?
y
|
7 juli 2007, 12:29
|
Lid
|
|
Geregistreerd: 4 juli 2007
Berichten: 18
|
|
Re: Op zoek naar secretariële ondersteuning?
Ja die heb ik, www.secrathome.nl
Er moeten nog wel zaken gewijzigd worden, maar daar benut ik de bouwvak-vakantie voor! (kan mooi, als het toch zulk slecht weer is!)
Groeten
C
|
|