Gewone e-mailadressen, waarvan sommige door jarenlang gebruik op internet in allerlei spamdatabases zitten en andere gokbaar zijn (info@ op meerdere domeinen e.d.).
De bekende harde spam filtert mijn spamfilter (dspam) er wel uit. Maar de laatste tijd krijg ik weer vrij veel directmail-achtige aanbiedingen, nieuwsbrieven en wat al niet van Nederlandse partijen. En dat soort dingen worden niet 1-2-3 als spam herkend (maar dspam leert het wel).
Ook zo'n kwalijke gewoonte: steeds meer bedrijven/clubs/personen nemen je op in hun e-maildatabase zodra iemand ergens je kaartje in handen heeft gekregen, je je ergens ooit een keer voor hebt aangemeld of je ooit ergens een keertje iets hebt gekocht. En uit de database komen is altijd 30 keer zo lastig als erin komen
Bah, wat mij betreft mag de e-maillicentie van die clubs definitief worden ingetrokken.
Je kunt ook bijna geen product meer afnemen, zonder akkoord te moeten gaan met de algemene voorwaarde dat je gegevens voor marketingdoeleinden mogen worden gebruikt