|
10 december 2007, 23:48
|
Lid
|
|
Geregistreerd: 10 december 2007
Berichten: 7
|
|
Even voorstellen : Mavado Communicatie
Hallo,
via deze weg wil ik mijn bedrijf, Mavado Communicatie bij jullie mede starters en freelancers bekend maken.
Ik ben van origine een ICT-er, die als grootste hobby schrijven heeft. Om mijn hobby nuttig te maken, ben ik sinds 1 december actief op de tekstschrijvers markt. Of ik talent heb weet ik niet, maar ik vind schrijven geweldig en dat helpt zeker!
Een website mag in deze tijd zeker niet ontbreken. http://www.mavado.nu is het geworden en ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Kom eens kijken en mocht je teksten nodig hebben dan kan ik je vast helpen!
Vriendelijke groet,
Maurice
Mavado Communicatie
|
11 december 2007, 00:29
|
Verbannen
|
|
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
|
|
Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie
Welkom Maurice !
Heb je wellicht nog wat teksten liggen die met ons wil delen ?
Ramon
|
11 december 2007, 10:55
|
Verbannen
|
|
Geregistreerd: 7 oktober 2007
Berichten: 128
|
|
Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie
Beste Maurice,
Wat me als eerste opvalt op je site dat er heel veel tekst op staat - waardoor (bij mij in ieder geval) de neiging ontstaat om niet eens te gaan lezen. Ik mis verder de sprankeling. Bij een tekstschrijver verwacht ik meer creativiteit, iets verassends, iets waardoor ik zou denken: met Mavado (waar staat het voor? wat is de visie/filosofie van Mavado?) wil ik in in zee...
En we krijgen geen beeld/idee van wie Maurice is. Wie gaat aan mijn teksten werken???
Een porfolio of voorbeelden zijn volgens mij ook onontbeerlijk.
Succes verder!
|
11 december 2007, 11:52
|
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
|
|
Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie
Welkom Maurice,
Als ik potentiele klant zou zijn dan schrik ik me rot: eerst een vragenformulier beantwoorden, 3 conceptversies tekst waarvan in 2 nog fouten kunnen zitten, voortdurend overleg met mij of ik het wel "een mooie tekst" vind. Ik besteed het juist uit aan een professional die mij vervolgens iedere keer weer om raad komt vragen? Vragen die bij mij dan opkomen zijn: hoe lang gaat dat allemaal duren, wat gaat dat dan wel niet kosten? Gaan jullie over elke tekst als bureau om tafel (Op je website spreek je voortdurend over "wij") of is er slechts sprake van koninklijk meervoud?
Waarom niet gewoon in een keer een goede, foutloze tekst?
Volgens mij allemaal vragen waar je nog eens goed over na moet denken. Zeker over de vraag "of ik talent heb weet ik niet".
Niettemin veel succes.
|
11 december 2007, 14:55
|
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 205
|
|
Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie
Beste Maurice,
Welkom op het forum!
Ik heb jouw website doorgelezen. Qua reacties ben ik het eens met mijn voorgangers hier. Let op, dit alles is bedoeld als opbouwende kritiek!
Allereerst staat er veel te veel tekst op je website. Je moet werken volgens het motto "Less is more". Mensen zijn lui en gaan niet al die tekst lezen, ze willen meteen weten waar het om draait. Mijn gok is dat de meeste van jouw potentiële klanten snel zullen wegklikken en dat wil je uiteraard vermijden.
Dan de conceptversies. Neem dit niet verkeerd op, maar als je 3 versies van een tekst doorstuurt vooraleer de klant de definitieve tekst te zien krijgt, dan komt dat onzeker over. Normaal stuur je een definitieve versie door en dan kan de klant er nog feedback over geven. Daarna doe je een aanpassingsronde en is (normaalgezien) alles in orde! Aanleveren op cd-rom lijkt me ook wat omslachtig. Als het puur om copy zonder concept gaat, is een e-mail met de Word-documenten als bijlage gemakkelijk.
En dan las ik ook dat je maar €15 per uur vraagt, dit kan verkeerd overkomen. Mensen linken kwaliteit vaak aan de prijs. Een te lage prijs kan wantrouwen uitlokken, want waarom zou een professional voor dat lage bedrag hoogstaand werk leveren? Dan moet er vast iets verkeerd zijn (zo denken mensen toch vaak). Ik zou mijn prijs minstens verdubbelen om de geloofwaardigheid te verhogen, maar dat is uiteraard mijn bescheiden mening .
Ik ben benieuwd naar jouw idee hierover!
Alvast veel succes!
Sofie
__________________
Creative Concepts BVBA
Website
|
11 december 2007, 15:12
|
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
|
|
Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofie
Let op, dit alles is bedoeld als opbouwende kritiek!
|
Helemaal mee eens natuurlijk . Bij dit forum heeft iedereen de instelling om de ander behulpzaam te zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofie
En dan las ik ook dat je maar €15 per uur vraagt
|
Even ter verduidelijking: € 15,00 uur tarief = ca. € 7,50 bruto uur loon. Vergelijk dat eens met andere (willekeurige) beroepen in loondienst.
Het is natuurlijk niet toegestaan om hier uurtarieven te gaan vergelijken en al helemaal niet om ze af te spreken. Maar als je wat rondsurft op internet krijg je al snel een idee van wat marktconforme tarieven zijn, en aan welke tarieven je moet denken bij "prijsvechters" .
Succes!
|
11 december 2007, 15:41
|
Lid
|
|
Geregistreerd: 10 december 2007
Berichten: 7
|
|
Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie
Hallo allemaal,
allereerst: dank voor de reacties. Alle feedback is welkom. Ik ben nog redelijk onervaren en kan alle hulp goed gebruiken!
Mijn reactie op een aantal punten:
1. teveel tekst
Ik verkoop teksten. Probleem is dat ik (nog) te weinig werk heb om aan te refereren. Om toch mijn 'kunsten' te laten zien, heb ik de website goed gevuld. Misschien is het een idee om de homepage wat uit te dunnen qua tekst.
2. de sprankeling
Om de website een wat zakelijk uiterlijk te geven ( qua tekst ) heb ik gekozen voor een solide, heldere tekst zonder al te veel franje. Een keuze waar ik uiteraard op kan terugkomen. Ik denk dat bv webteksten ook niet teveel franje moeten hebben. Zakelijk en duidelijk,tenminste, dat denk ik. Jullie reacties hebben veel invloed ;-)
3. wie is Maurice
Persoonlijk vind ik het niet interessant, als ik een dienst bij een bedrijf wil afnemen, wie de persoon achter de 'dienst' is. Voor artikelen en columns is het denk ik een ander verhaal. In dit geval, ik schrijf websteksten en brochures, denk ik dat de dienst belangrijker is dan de persoon.
4. de concepten
het hele idee hierachter is controle. Ik verwacht dat mijn potentieele klant (MKB) een tekst wil hebben, die voldoet aan zijn eisen. Het is niet mijn idee, het is het idee van de klant (toonzetting,soort informatie etc.). Daarom denk ik dat een klant het prettig vind om te zien welke weg ik insla. Dat voorkomt een eventuele teleurstelling bij de oplevering. Ik denk dat het soort teksten dat ik schrijf zeer geschikt is voor deze aanpak. Een web of brochure tekst is een ander soort tekst dan een artikel of een column.
5. prijsstelling
dit was zoals jullie wel kunnen begrijpen wat natte vinger werk. Ik ben zeker nog niet ervaren genoeg om 80 euro per uur te vragen. 15 euro is misschien weer wat weinig. Ik twijfel overigens of ik de prijs uberhaupt op de website moet zetten.
Nogmaals, dank voor alle feedback. Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie!
vriendelijke groet,
Maurice
|
11 december 2007, 17:07
|
|
Moderator
|
|
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
|
|
Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mavado
Hallo allemaal,
allereerst: dank voor de reacties. Alle feedback is welkom. Ik ben nog redelijk onervaren en kan alle hulp goed gebruiken!
Mijn reactie op een aantal punten:
1. teveel tekst
Ik verkoop teksten. Probleem is dat ik (nog) te weinig werk heb om aan te refereren. Om toch mijn 'kunsten' te laten zien, heb ik de website goed gevuld. Misschien is het een idee om de homepage wat uit te dunnen qua tekst.
2. de sprankeling
3. wie is Maurice
Persoonlijk vind ik het niet interessant, als ik een dienst bij een bedrijf wil afnemen, wie de persoon achter de 'dienst' is. Voor artikelen en columns is het denk ik een ander verhaal. In dit geval, ik schrijf websteksten en brochures, denk ik dat de dienst belangrijker is dan de persoon.
4. de concepten
het hele idee hierachter is controle. Ik verwacht dat mijn potentieele klant (MKB) een tekst wil hebben, die voldoet aan zijn eisen. Het is niet mijn idee, het is het idee van de klant (toonzetting,soort informatie etc.). Daarom denk ik dat een klant het prettig vind om te zien welke weg ik insla. Dat voorkomt een eventuele teleurstelling bij de oplevering. Ik denk dat het soort teksten dat ik schrijf zeer geschikt is voor deze aanpak. Een web of brochure tekst is een ander soort tekst dan een artikel of een column.
5. prijsstelling
dit was zoals jullie wel kunnen begrijpen wat natte vinger werk. Ik ben zeker nog niet ervaren genoeg om 80 euro per uur te vragen. 15 euro is misschien weer wat weinig. Ik twijfel overigens of ik de prijs uberhaupt op de website moet zetten.
|
Ik was het vrijwel helemaal eens met mijn voorgangers, maar hier kan ik natuurlijk wel even op reageren!
Ik zou inderdaad de homepage wat uitdunnen, dit is je eerste pagina en die moet toegankelijk zijn. Hierop wil je echt niet teveel tekst hebben. Op een bepaalde manier vind ik de zakelijke uitstraling van je site wel weer mooi, less is more
De dienst belangrijker dan de persoon; niet helemaal. Mensen willen vaak ook wel -tot op een zekere hoogte- weten met wie ze zaken doen. Dan kunnen ze namelijk ook invoelen in hoeverre jouw stijl bij hen past. Je kunt minimaal een beknopte bedrijfsvisie weergeven.
Controle; ik begrijp het idee, maar zou je aanraden dat proces achter de schermen te houden. Niet iedereen wil zelf 3x na moeten lezen wat jij in 1x goed zou moeten doen. Als je in het contact met een (potentiele) klant voelt dat het er één is die hier wel prijs op stelt, dan kun je het traject wel uitlopen.
Voor wat betreft de prijsstelling; inderdaad erg laag, ik schrik zelfs van het bruto uurloon waar je in loondienst op uit zou komen! Kijk wat rond en kijk wat er - voor jouw ervaring - marktconform is.
Veel succes!
|
11 december 2007, 17:08
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
|
|
Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mavado
3. wie is Maurice
Persoonlijk vind ik het niet interessant, als ik een dienst bij een bedrijf wil afnemen, wie de persoon achter de 'dienst' is.
|
Hoi Maurice,
Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb in de loop der jaren gemerkt dat juist ook een "persoonlijke klik" heel belangrijk is om a. een opdracht te krijgen en b. een klant als vaste klant te kunnen inlijven. Reden ook waarom mijn website puur bedoeld is om mijn bestaan te bevestigen :-) en ik met alle potentiele opdrachtgevers altijd eerst persoonlijk ga kennismaken. Zonder iets heel persoonlijks op je website te zetten kun je juist door de uitstraling (en de kunst van het weglaten) heel veel zeggen en deze eerste belangrijke klik (met deze tekstschrijver wil ik kennismaken want ik heb er een gevoel bij) bewerkstelligen. Misschien toch nog eens over nadenken?
Maar wellicht is dit voor tekstschrijvers anders dan voor organisatieadviseurs.
Een website die ik persoonlijk erg mooi vind (ook een tekstschrijver, communicatieadviseur) is http://www.scorpiuscommunicatie.nl/
Heel veel succes!
Marjan
|
11 december 2007, 17:12
|
|
Moderator
|
|
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
|
|
Re: Even voorstellen : Mavado Communicatie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marjan
|
én ook een Maurice!
|
|